Slö söndag.


Söndag eftermiddag, helgen gick elldeles för fort. N sitter just nu på ett plan till Chicago där han ska jobba i veckan, jag sitter och jobbar på en grej till nästa steg i min jobb-intervju. Dricker 7-up Cherry Diet... det har ni inte i Sweden va?? Har haft sån hemlängtan, Sverige-längtan nu i veckan... då får man uppskatta de små sakerna som är fina här istället. Som 7-up Cherry Diet. Hur som helst. Igår hade vi en superfin lördag. Frukost och mys halva dagen, sen lunch utomhus på vår favvo-Mexican El Vez, sen vandrade vi runt och kollade i små antik och inredningsbutiker, stannade för en espresso på ett mysigt café, handlade mat och gick hem och öppnade en flaska vin och lagade pasta. Vid 10 tiden drog vi ut med grannarna och några andra trevliga människor och snackade och åt ost och drack vin. Kvällen avslutades på ett house party i lägenheten bredvid vår men vi smet ganska tidigt hem.

Idag är vi trötta. Efter en lång frukost åkte N till flyget. Han ska vara på en Vindkrafts-mässa i i Chicago i flera dagar. Men jag har ju mitt att pyssla med, mitt hemliga project, he he... Men jag vet vad jag borde ta och göra nu egentligen... städa. Inte lust alls. Vi har en tjej som kommer varje vecka och städar hela lägenheten. Hon har kommit hit varje fredag som en klocka i över ett år. Nu har hon gått under jorden eller nåt och vi får inte tag på henne. Hur gör vi nu? Vi äger inte ens en fungerande dammsugare eller några städprodukter... okej, lyxproblem. Jag ska ta tag in the dirty situation.

Saknar er alla så otroligt mycket! Hur var eran helg?

xoxxoo


Kommentarer
Postat av: Lena

Hej gumman,

sitter nu pa ett Internetcafe efter en fantastisk middag pa en Kinarestaurang. Ooj stod for kalaset, da det ar var sista dag har i Bangkok. Det har varit en hektisk tid har i Bangkok men vi har hunnit med en hel des, fran att aka pa floden, ta en drink 60 vaningar upp med hela Bangkok unde vara fotter, helt fantastiskt. Nu ska vi slappa vid poolen innan vi aker mot flygplatsen. Vi saknar dig! Kramar

2009-05-04 @ 10:23:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback