Ofrivillig London-weekend

Nar flyget fran Bangalore landade i London fick vi nyheten: en planerad terrorattack hade blivit , Jai Ganesh!, avstyrd och hela UK var i hogsta sakerhets-lage... Skit ocksa! Det var hemskt! For det forsta fick jag bara reda pa att mitt flyg till Sthlm var installt och sen fick jag sta i en 200 meter lang ko och vanta i 3 timmar pa att fa mitt flyg ombokat. Nar jag kom fram var jag bade svimfardig och deprimerad och nar Brittish Airways-representanten sa att tidigaste flyget var pa sondag trodde jag att det var ett skamt! Jag fick ett smarre sammanbrott nar jag insag att jag skulle spendera 3 natter i London...

Jag tog mina tre vaskor (30 kg) och slapade dem till bussen som tog oss till Thistle Victoria i centrala London (vid Victoria Terminal). Och dar bor jag nu i ett rum som jag absolut inte ska klaga pa (det ar ett snor-fint hotell) och ater gratis pa en fransk lyxrestaurant tre ganger om dagen.... Visst jag borde bara halla tyst och njuta av en weekend i London, men jag ar fortfarande jet-laged och trott och kinkig och vill bara ligga hemma och kolla pa film och dricka kaffe...

Har kollat upp min flight nu och jag ar tydligen konfirmerad pa sondag 14.05 (Sthlm 17.35) och dessutom behover jag inte oroa mig for bagaget sa de (jag kommer ha cirka 10 kg overvikt) eftersom man inte far ta ombord nagot handbagage, men de kommer vara schyssta med det har jag blivit sagd.

Sa i morgon kanske jag forhoppningsvis vaknar utvilad och kan njuta lite av London och passa pa att shoppa till hostgarderoben (var inne pa Top Shop nyss och blev helt manisk!)

Info: Vill nagon ringa min mobil sa var medveten om att jag betalar 4.5/min. for inkommande samtal (inget for SMS).... jag kommer ju ha san sjukt hog mobilrakning.... men annars kan man ringa mitt hotellrum, messa mig om ni vill ha numret...

So actually, nu ar jag i London och what to do? det ar bara att gilla laget och look at the bright side of life: jag blev inte sprangd i bitar av galna terrorister!



sista helgen...

uj uj, jag kommer behova en laaaang semester nar jag kommer hem harifran! Jag har nog aldrig varit sa har aktiv och energi-walla i hela mitt liv. Dagarna ar packade av aktiviteter och jag forsoker att hinna med sa mycket som mojligt innan vistelsen har ar slut! I helgen har jag partajat, shoppat, atit god mat och sovit alldeles for lite. I lordags var vi ett tiotal som at middag pa en trevlig indisk restaurant, sedan splittrades vi upp och nagra gick till I-Bar pa The Park (inklusive mig sjalv) och andra pa andra klubbar eller fester. Sen mottes vi alla upp pa en hemmafest i Jayanagar och festade till frammat smatimmarna, det var jattekul! Jag var inte hemma forran vid 4 tiden da jag somnade bums! tre timmar senare vaknade jag vid 7 med rosa ogon och en hejdundrande huvudvark och lite smatt angest. Vi var bjudna pa ett morgon-brollop, uj uj... tacka gudarna for Clear Eyes!

Sa jag skuttade upp och efter lite clear eyes, treo, smink, piff och mina nya panjabisuit sa satt vi i bilen pa Bhannerghatta Rd pa vag till brollopet. Det var vanner till familjen jag bor med som gifte sig och tydligen tyckte de (och astrologen) att 8.30 var en perfekt tid att gifta sig! Jag tackade gudarna an en gang denna morgon - for kaffe!! Hallde i mig tva koppar direkt nar jag kom! Vi fick frukost pa traditionellt sydindiskt vis - pa bananblad. Dosa masala, idli, vada, sambar - jag var hungrig och aven om min ata med fingrarna-teknik inte ar den basta, sa lyckades jag ata upp utan att forstora min outfit!

Sedan satt vi och sag ceremonin. Det var dundrande trummor och trumpeter och hundratals manniskor, kanske 600-800 ungefar. och det var ett pakostat storslaget kalas, det vill jag lova! Jag satt och bara var forstummad over alla vackra saris och smycken som kvinnorna kom i! Ja det var en riktig upplevelse! Jag tog mycket bilder!

Nar vi var hemma igen stupade jag i sang, for att inte vakna forran 5 tiden pa eftermiddagen da jag satt och drack kaffe och kollade pa Chori chori chupke chupke. Det var precis vad jag behovde, en bollywoodfilm nar man ar trott ar den basta medicinen!


oh sweeeet bollywood!

igar bar det av pa onsdags-bollywood-clubbing pa zero G! Jag gillade stallet sjukt mycket! Man akte upp pa 10e vaningen och sjalva klubben lag pa taket med endast nagra "segel" som tak. Det var schysst att ha en latt bris som flyget genom haret hela tiden (som i alla bollywoodfilmer) eller som Carola om ni sa vill..... mycket bollywood! Och sen ska vi inte glomma musiken. 100% desi. och bra desi. verkligen 100%bollywood-hits! Jag var i sjunde himlen! Kajra Re, Salaam Namaste, Mahi Ve, Chale jaise hawaei, Tumse milke dil ka, Tauba tauba ja det var verkligen hit efter hit!!!

Gita saknade sin Bhavana pa dansgolvet! Det var varsta Bombay-flashbacken! De gick till och med (precis som i bombay) runt med gratis vodka-shots till alla tjejer, det ar ju galet! idag har jag gjort precis ingenting och nu ska jag hem till Deepa och kolla pa bollywoodfilm och ata brownies! yummie!

a gud vad jag onskar att stockholm hade ett enda sant har bra stalle, jag skulle ju bosatta mig pa den klubben!

Snart ses vi igen! Ciao!