I LOVE NEW YORK


Nu är jag framme!! Har totalt isolerat mig i helgen och knappt ringt ett samtal, skickat ett enda sms, eller kollat min mejl. Vi har bara njutit av stan och catchat up, ätit gott och så. Härligt! Har klarat tidsskillnaden hyfsat bra tycker jag. Här får ni lite av helgen i bilder.



N hämtade mig på flyglpatsen oc vi åkte direkt till The Intercontinental i Midtown på Manhattan.



Trots finanskris, trots ny President så var New York sig mycket lik. Gula taxibilar korsar 5th Avenue,
på bilden skymtar lyxvaruhuset Bergdorf Goodmans och i bakgrunden ser man frostiga träd i Central Park.



På lördagen åt vi brunch på Chelsea Market i Meatpacking Dirstrict.
Det blev massa färsk sushi till toner av en stråkkvartett!



Söndagen spenderade vi i Williamsburg, Brooklyn där solen sken och det var
12 plusgrader. Där kollade vi antik och second hand affärer och åt
brunch på Ella Café.



Nu är vi i Philadelphia och solen har strålat hela dagen medan vi sprungit runt på stan och gjort en massa ärenden. Jag har ett US mobilnummer nu. Problemet är bara att det kostar mycket mycket pengar för mig att ta emot samtal från utlandet! Får se hur jag ska lösa det, men en så länge är det skype som gäller. SMS är ok också antar jag. Numret är: +1 267 773 9039. Saknar er alla därhemma, men detta känns så bra, så rätt och spännande!!!!! Jag ska hålla er updaterade så att det känns som att vi inte är så långt ifrån varandra!

xoxo


Kommentarer
Postat av: Lena

Så härligt ni verkar ha haft det i NY. Inte utan att man blir lite avis när jag tittar ut i en mjölkgrå dimma med lite regn som yr omkring. Det blir dessutom inte bättre av att temperaturen konstant ligger mellan -1 - +2 grader. Synd med telefonkortet! Messa så Skypar vi istället! Vi saknar dig! Pussar och kramar

2009-02-10 @ 07:28:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback