Sommar sommar sommar


För exakt 4 dagar sedan satt jag insvept i en filt här i vår soffa och drack kopp efter kopp med te för att värma upp mig. I helgen har vädret slagit om helt och det är närmare 30 grader varm med sol. Igår var jag i koma hela dagen för värmen. Vi tog med oss en filt och la oss på den lilla gräsplätt mitt inne i city som de kallar Rittenhouse Square. Den var såklart sprängfylld med sol lapande människor och vi hittade en plats i skuggan. Där låg vi sen och halvsov, läste, åt take away thaimat och glass. Vid tre-tiden var hettan outhärdlig och vi gick hem och slog på luftkonditioneringen och sov i 45 minuter.

På kvällen var det fortfarande super varmt, klockan 9 stod vår balkongdörr på vid gavel och släppte in lite luft och ljudet av sirener från polisbilar och trafiken. Det var svårt att sova sen och vi fick ha takfläkten på max.

Så nu har verkligen sommaren kommit hit. Det kan jag lova! Idag hade vi tänkt att åka till kusten (omkring en timme från Phila) men det verkar som att vi kör en till park-dag för jag vill desperat gå till gymmet idag, och N vill desperat äta eggs bendecit på vårt brunch ställe. Så det blir city idag med och till att desperat trotsa värmen.

xoxo

Kommentarer
Postat av: Per

Ni verkar ha en skön värme men vi har det värre. Just nu är kl 20.00 och termometern har nu gått ned till 30gr. Idag har det varit upp till 35 gr och strålande sol. Vi gick en lång promenad på stranden och tog sedan ett kvällsdopp i poolen.

Hoppas att ni får en skön dag i parken och att du får din träning också.

Kram pappa

2009-04-26 @ 15:16:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback