Yes!



Varning till känsliga läsare! Detta inlägg innehåller absurda mängder romantik!!

Detta har varit den mest intensiva helgen på länge och den började i fredags kväll då vi lagade indisk mat tillsammans hemma i Phila. Vi drack ett glas Rioja och lyssnade på Kailash Kher. Himlen var rosa och orange på samma gång när solen gick ner över hus och skyskrapor. Då friade Natxo till mig! Självklart var mitt svar, för det finns inget annat svar på den frågan, vi är ju självklara tillsammans. Han gav mig en Hello Kitty ring i plast som jag nästa dag skulle få byta ut mot en mer exklusiv variant i New York där han hade planerat en weekend full av överaskningar! Han känner mig så väl (dels att jag gillar Hello Kitty och dels att det hade varit omöjligt att köpa en ring till mig!). Vi åt vår indiska middag och mötte sedan upp ett tiotal personer för fredags-drinkar. (Men vi håller vår nyhet för oss själva - family first!).

På lördag morgonen klockan 8 vaknade vi upp och var lite lagom trötta efter gårdagens fest. Brorsan fyllde år och vi ringde och sjöng! Jag fick bita mig i tungan för att inte säga något, men vi hade bestämt oss för att vänta! Jag satte på mig de mörkaste solglasögon jag ägde och släpade mig ner till Starbucks och köpte frukost, packade in oss i bilen och körde till New York. En och en halv timma senare körde vi in på Meatpacking District på Manhattan och solen sken. Vi åt en snabb sushi-lunch på Chelsea Market och åkte sen till 5th Avenue. Vår mission var att byta ut Hello Kitty-ringen och Natxo hade bokat tid på De Beers klockan 13.30. Vi blir väl omhändertagna där av en trevlig dam som hjälpte oss då vitittade , jämförde och funderade länge. Tillslut hade vi en vinnare - och den var helt bedårande! De tog fram champangen och vi skålade och var glada!!

Vid fyra-tiden åkte vi till
Soho House i Meatpacking District där N hade bokat en svit åt oss. Jag älskar Soho house, det är litet (bara 24 rum) intimt och har en rå New York känsla som jag gillar. Vi tog en jordgubbs-lemonad på takterassen som är en av NY mest åtråvärda platser, vilket inte är svårt att förstå. Jag älskar takterassen, och vårt rum för vi hade ett badkar, helt gigantiskt, mitt i sovrummet. En flaska champange låg på kylning och Natxo hade köpt med sig jordgubbar. We pop the champange!

Middagen var bokad på Spice Market som faktiskt ligger i samma hus som Soho House. Den restaurangen är ganska speciell för oss då vi var där första gången tillsammans för lite mer än två år sedan efter kursen på Harvard där vi träffades. Den blev direkt en favorit då och jag tror aldrig vi har varit i NY utan att äta där. Det är liksom vårt ställe. Vi fick det bästa bordet på hela stället och vi njöt av god mat, mineralvatten (efter all champange) och ett livligt NY precis utanför. Efter det mötte vi upp en schwietsiskt par som Natxo känner från tiden då han bodde i Bryssel. Vi möttes på takterassen och drack drinkar och pratade tills in på morgonkvisten. Det var en magisk atmosfär med fullmånen som lyste starkt, musiken som spelades, umgänget och den ljumma kvällen. Jag somnade som en stock men vaknade upp mitt i natten. Det brukar jag aldrig göra men jag vaknade upp och kände mig helt upprymd, det var så mycket intryck under de senaste 24 timmarna att jag hade svårt att somna om igen.

På söndagsmorgonen hängde New York Times på dörren med sina femtioelva bilagor och vi gick upp för att äta frukostbuffe på taket. Det var inte helt fel att sitta där och njuta av nyrostad musli och färskpressad apelsinjuice. Det är liksom inte varje dag man är nyförlovad, helt yr av kärlek och på ett sånt fantastiskt ställe. Fab!

Vi tog en taxi till 5th Avenue igen, denna gång till Omega Store för nu var det min tur att skämma bort min man med något jag visste mycket mycket väl att han hade suktat efter: en Omega Seamaster. Här tog det inte lika lång tid som inne på De Beers för han var ganska säker på vilken modell han ville ha och i vilket utförande. Det blev en Seamaster med svart urtavla och svart läderband. Snygg och tidlös ;)

Efter det åkte vi tillbaka till Soho House och åt brunch vid poolkanten i solen. Det kändes som en av sommarens sista dagar trots att folk låg i bikini och solade. Det blev lite kyligt frammåt efttermiddagen och vi åkte hem runt fem-tiden. Jag sov i bilen för jag var helt slut efter vår helg! På söndagskvällen skulle vi egentligen ha träffat några vänner ute men det slutade med att vi typ svimmade i soffan istället med lite Ben and Jerry och M&M's och en film.

Ja, Gud nu har vi verkligen skämmt bort varandra i några dagar men jag kommer alltid att minnas den här helgen. Vi har haft det så himla kul och skrattat och skålat och varit berusade av både kärlek och champange om vartannat!

Jag bjuder på några bilder från helgens fotoalbum:


Jag med min Hello Kitty ring i plast utanför De Beers butik på 5th Avenue.


Hello Kitty fick en utmanare i form av denna fantastiska ring. Jag älskar den!


Vi skålade i Champange när vi bestämt oss för vilken ring! (N provar en vigselring på bilden)


Soho House i Meatpacking District.


Vi svalkade oss med en jordgubbslemonad på takterassen.


I vår svit väntade Champange från hotellet då de visste att vi verkligen hade något att fira!


Färdig för en kväll med middag och drinkar med vänner.


Omega Store på 5th Avenue. Min hubbie-to-be har precis fått en fin present!


Det har varit en fantastic engagement-weekend!
Tack älskling!




Kommentarer
Postat av: Johanna

Im sooo sensitive "mai ro rahi hu"!! Vilken FABULÖS weekend och vilken vacker ring!!! GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2009-09-07 @ 23:18:01
Postat av: Lena

Älskade lilla Elsa, vi är så glada och lyckliga. Det kunde nog inte ha blivit mer romantiskt än så. På varje bild lyste er lycka och kärlek. Tusen pussar och grattiskramar!

2009-09-08 @ 07:25:13
Postat av: Frida Rydin

Åh, vad jag njuter med er! Vi är så glada för er skull! Du har hittat en av världens bästa gubbar - precis vad du är värd!



(Första gången jag har tårar i ögonen på jobbet (hoppas ingen lägger märke till det...))



Fortsätt leva i ruset!



Kram Frida

2009-09-08 @ 07:34:13
Postat av: Sofie

Gita! Vilka fantastiska nyheter!! Stort grattis till förlovningen!! Så perfekt med en fin helg att fira det hela på! Är jätte glad för din skull vännen!

2009-09-08 @ 12:37:28
Postat av: Ida Gunnarsson

Stort grattis till förlovningen! Hoppas att du verkligen lever livets glada dagar i landet i väst.

Kram I

Postat av: Helena Sjögre

Grattis Elsa! Vad roligt, och vilken romantisk weekend! Kram på dig! Det är så kul att läsa i bloggen om ditt USA-liv!

2009-09-08 @ 18:18:41
Postat av: Ami Lundin

Stort o innerligt GRATTIS TILL FÖRLOVNINGEN och till denna fantastiska, oförglömliga helg i New York. Vi förstår din/er lycka, varenda bild talar sitt tydliga språk. Njut av Livet tillsammans!!



Hälsningar o kramar till er båda från Ami & Lennart i Lund

2009-09-08 @ 19:33:14
Postat av: Mats

Grattis Elsa!



Tänk att man kunde byta in en Hello Kitty mot en diamantring. Det måste ha varit kärleken som gjorde den så dyrbar! :)



Kram!

2009-09-08 @ 19:38:28
Postat av: Kristina

Grattis! Vilken underbara helg ni verkat ha. Massa kramar

2009-09-08 @ 22:47:07
Postat av: anna lindström-svensson

Jättegrattis till den fantastiska Förlovningen o helgen i New York. Förstår att du är världens lyckligaste kvinna.Du har verkligen mött en mycket fin, trevlig o mycket snygg man! Ni passar så bra tillsammans. Vi är så lyckliga med er. Ser nu fram emot det stundande bröllopet.

Älskar er!

Kram Anna o Stefan

2009-09-09 @ 12:21:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback