Tidig julafton!


Igår kom Natxo äntligen hem efter 10 långa dagar i Spanien! Det var fantastic! Han hade med sig en massa Rioja och en flaska av mitt Baskiska favoritvin Txakoli. Han hade haft en riktigt stressig vecka med mycket jobb och familj och vänner och fester och middagar och allt det där. Så han tyckte det var skönt att komma hem. Det tycket jag med. Det har varit ganska långtråkigt här utan honom fast jag har underhållit mig själv hyfsat bra och träffat en del vänner och så.

Igår kväll åkte vi hem till Javier. Han är en av de i det stora gäng av spanska expats som vi har umgåtts med här. Nu ska i princip alla av dem åka tillbaka eftersom deras 3åriga kontrakt är slut. Jättetrist! Men vi kom över och kunde plocka en massa saker som de inte ville shippa över atlanten och ändå skulle lämna! Julafton!

Vi fick med oss en dammsugare, styrkjärn och strykbräda, två hurtsar, en blender, 2 flaskor vin, en flaska tequila, en flaska absolut vodka, en flaska limoncello (allt oöppnat) och en massa annat smått och gott! He he, Vi kunde ha fortsatt och ta mer grejer men vi sa stopp och resten går till charity. Ikväll ska vi ha en liten avskedsmiddag för dem.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback