W BURG

Igår begav jag mig till New York vid åtta-tiden på morgonen. Från Phila kan man antingen åka tåg eller buss och det finns ett par tre olika bussbolag. Jag brukar alltid ta Greyhound bussen för den stationen är närmast oss. Men efter en rekommendation av en vän så tog jag Mega bus istället. När vi väl kommer ut på motorvägen får vi rapport om att Greyhound bussen till New York smällt in i en lastbil och att alla passagerare var tagna till sjukhus med olika skador! Jag kan säga att jag var ganska så glad över att jag satt på den bussen jag gjorde!

Anyway... New York var underbart som vanligt. Det var en varmt sommrig dag med minst 25 grader. Jag åkte ut till Williamsburg och var där hela dagen. Jag strosade runt bland second hand butiker. Rotade runt lite men hittade inget speciellt (!!!???) Jag vet inte vad som hände där riktigt.... Men jag kände mest för att sitta på Café Ella och skriva och dricka iskaffe. Mysigt var det och W Burg var sig likt! Arkitekturen är en blandning mellan gamla industrifastigheter i tegel och  nybyggda loftlägenheter. Människorna är desamma: konstnärer, musiker, formgivare, mode- och design studenter och en och annan ung barnfamilj. Bara härligt att sitta på ett fik och titta på alla som går förbi och inspireras. Det är nog min favoritsysselsättning tror jag!









Kommentarer
Postat av: Lisa-Lo

Åh min älskling vad läskigt!!!!!

Urk.

Jag saknar dig så mycket! har fullt upp nu, men snart ska jag skicka ett mail och skvallra lite vad som händer i mitt liv.. jo för lite grejer händer det=)



Ta hand om dig mitt hjärta och åk aldrig mer buss!



Kyss

2009-09-22 @ 17:06:57
Postat av: Lena

Jag är så glad.....att du tog rätt buss... och att du kom hem åter till hemmets lugna vrå i Philly! I morgon åker jag norrut, till mormor i Umeå och alla mostrarna..... (suck)ja du vet.. tålamod.. take care ichas,love you!(please, ta inte någon biltur) åk kommunalt.

2009-09-23 @ 23:08:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback