på landet

Idag bestämde vi oss för att åka ut på en liten utflykt på landet, till det otroligt mysiga trädgårdscentret och brunchstället Terrain. Det var soligt och runt 20 grader och vi njöt av en mumsig lunch i växthuset. Nyskördade rödbetor med getost och te med färsk lavendel i.. Mmm mm mmmm.

Jag köpte en pumpa. De var så fina.

Ett band spelade lite på terassen.

Vi köpte en fin vas och fick blommorna på köpet.

En gul fågel fick vi också med oss därifrån, den får bo i vår lilla odling.

Torkad lavendel.

Vår odling går ganska bra nu. Vår mynta fick en ny kruka i svart terracotta.

 

Det är helt otroligt hur mitt trädgårdsintresse, eller låt oss säga acceptansen för 3-4 krukväxter hemma har växt. Det är Natxo som tjatat om plantor men jag vägrade de första 6 månaderna. Sedan lät jag honom köpa en palm på IKEA. Av palmen blev det mersmak och pappa köpte oss en tomat, en pelargon, en basilika och en mynta i sommras. Kryddor det är liksom både praktiskt och vackert - och jag har lyckats att hålla dem vid liv! Det är mer än jag någonsin lyckats med tidigare. Nu idag så köpte vi även någon slags Sedum (fetknopp tror jag det kallas på svenska) som påminner mycket om Alvaret, på Ölands rödlila blommor. Härligt. Så summan är att det här med blommor och växter har gått från något jag tyckte var onödigt och ångestframkallande till något jag faktiskt gillar att ha hemma!

 

 


Kommentarer
Postat av: Jonas

Nice!



Nästan som skördefesten på Öland!



Kram J


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback