yoga/writing/reading


Jag har FORTFARANDE träningsvärk från yogan i måndags. MÅNDAGS! Igår vågade jag mig tillbaka till gymmet och körde ett konditionspass. Idag blir det yoga igen. Vinyasa Yoga den här gången. Det märks att jag inte är helt i form kan man säga. Men jag har all tid i världen att återhämta mig nu så ingen stress. Och under tiden så pysslar jag med andra roliga projekt. Bland annat så har jag återupptagit skrivande på min bok som jag började skriva i våras och konstaterat att jag skrivit klart mer än 30 procent. Det är väl en bra början?

Jag läser mycket också för att få inspiration, och det funkar oftast. Eller låt mig säga såhär; beroende på vilken bok jag läser så blir jag antingen inspirerad och skriver så att pennan glöder, eller så vill jag lägga ner hela skiten.

I våras när jag skrev och samtidigt läste Salman Rushdies "Clownen Shalimar" så var jag så imponerad av hans story, research och brillianta språk att jag bara blev deprimerad då jag själv satte mig ner för att skriva. Jag kommer aldrig att kunna skriva så bra, så smart. Men om jag däremot läser mer "okomplicerade" böcker som mer beskriver en story som är välberättad men kanske inte på nobelpris-nivå - då blir jag mer inspirerad: Jag kan också! Jag vill också berätta min story!!

Jag kommer inte ihåg vilken författare som sa att: Det finns inga synonymer - det finns alltid ett ord som är bäst lämpat för det man vill beskriva. Det där är så sant. Synonymer har ju aldrig exakt samma betydelse och jag är en person som lätt kan fastna för att exakt hitta rätt ord. Inte ett ord som beskriver - utan det enda rätta ordet för just den meningen. Det gör att jag skriver mycket långsamt! Men jag ska ändå försöka att inte trassla in mig allt för mycket i sånt och försöka avsluta boken inom en inte allt för avlägsen framtid.

Ph: flickr


Kommentarer
Postat av: Linda

Låter spännande! Jag ser fram emot att läsa! Många kramar till dig.

2009-11-20 @ 16:05:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback