Min söndag i bilder


Jag är förundrad över hur det kan vara så varmt och soligt fortfarande här i Philadelphia och New York. Jag är så van att November är lika med kyla, mörker och 3 timmars dagsljus bestående av molnigt, grått intetsägande väder. Här har det visserligen regnat lite ibland, men det är soligt och klarblå himmel var och varannan dag. Varmt är det också, så varmt att folk fortfarande går ute i sandaler och lämnar jackan hemma! Det är runt 20 grader - som augusti i Sverige typ. Nu ska jag ge er lite bilder på vår Söndag.

På söndagen vaknade jag upp tidigt och det första jag tänkte var frukost. Natxo var duktig och gick till gymmet.

Jag åt frukost och pratade med brorsan på skype i soffan.

Vid lunchtid hämtade vi lite nudlar och pasta och gick till Rittenhouse Square.

Härligt tyckte Natxo (trots att han skeptisk ut här!)

Mysigt tyckte jag och slängde av mig skorna och kröp upp på en bänk.

Parken var full av höstiga färger....

... och av lekfulla hundar

Härligt i solen!



Sen blev längtar efter Moderslandet för stort och vi var tvungna att åka till The Kingdom of Småland - IKEA.
Där hade de julbockar och glögg, men vi kom därifrån med ljus och servetter som vanligt!

På kvällen var jag för trött för att fota men Natxo lagade middag till mig med Hälleflundra och vin. Himmelskt!
Bra helg har det varit!

Kommentarer
Postat av: Lenal

Vad duktig du är på att ta bilder! Du har verkligen blick för det. Ser att även hösten har kommit till Philadelphia! Vackert med alla varma gula, röda färger på löven!



Tur att ni har IKEA, nu när hemlängtan ibland är svår! Ser fram emot att träffa er under jul och nyår! Kramar från mamma

2009-11-17 @ 14:39:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback