Kronos Quartet concert

Jag tittar ofta in på The Kimmel Center, som är ett välkänt konserthus för klassisk musik, för att se om de har några intressanta konserter. Jag har ju alltid älskat klassisk musik och har tyvärr gått på alldeles för få konserter (de har en tendens att vara dyra). The Kimmel Center ligger i princip mitt emot vårt hus, grymt bra läge! I morse såg jag att The Kronos Quartet ska spela i morgon och att de bara fanns ett fåtal biljetter kvar. Jag köpte direkt två - jag har älskat Kronos Quartet sen 2005 och min första skiva med dem var en skiva där de spelade hits från Bollywood. Kan ni fatta vad grymt - klassisk musik med fiol och cello som spela Indisk Bollywoodmusik. Fascinerande.

De spelar ofta covers och tolkar dem på sitt eget exprimentella vis, ofta med en österländsk touch. De använder udda instrument och gör sammarbeten med intressanta artister. Jag började lyssna lite på deras senaste album, Floodplain, och det låter mycket bra. Tips! Nu är jag superexalterad inför i morgon!!


 

Lyssna och njut!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback