urban outfitters inc.


Jag kan äntligen göra officiellt vad det är jag har pysslat med under sen sena halvan av våren i USA: Jag sökt jobb på
Urban Outfitters huvudkontor i Philadelphia. Jag har varit på 4 stycken flera timmar långa intervjuer med VD och ägare, stylister och andra chefer, HR och allt möjligt. Jag har snickrat ihop en "inspiration book", ett slags antagningsprojekt samt ett mindre projekt rörande accessoarer. Men nu är det klart: jag fick jobbet som stylist, ett heltidsjobb där jag kommer att styla modefotograferingar i prncip varje dag. Jag kommer att boka modeller, se till att fotograf, hår och make up stylister gör vad de ska. Det blir ett litet team att hålla reda på! Jag kommer förmodligen också att vara engagerad i att spana in nya trender när det gäller alla accessoarer (minus skor). Vilken dröm!

Urban Outfitters hette från starten "The Free People's Store" då den grundades 1970 i Philadelphia. Därefter ändrades namnet till Urban Outfitters. På senare år introducerade de även varumärkena "Free People" och "Anthropologie". Urban Outfitters finns idag på 140 platser runt om i världen och är ett mecka för modeintresserade ungdommar. Anthropologie och Free Poeple finns idag endast i USA med en Europalansering finns i tankegångarna. Jag ska jobba med Free People och det känns helt rätt. Free People stilen beskrivs oftast som färgglad, eccentrisk, kreativ och "boho-chic". De tar ofta sin inspiraion från nordindien och producerar mycket av sina kläder och smycken i Bombay. De går dock mer och mer ifrån sina "hippie-rötter" mot ett mer och mer "Europeiskt" mode. Det är väl där jag kommer in i bilden antar jag! De gillade helt enkelt min stil, min business bakgrund samt min Indienkunskap. Själv är jag i eld och lågor! Kan knappt vänta tills jag får börja jobba där i september!!!! Lovar att bloggen får hänga med också!



Huvudkontoret ligger i hamnen och består av 5 gigantiska industrilokaler.











Kommentarer
Postat av: Jonas

Du är grym ( som vanligt ) !



Kram kram!

Postat av: Johanna

YOU ROCK SWEETIE!!!! ska spara mina kronor och komma över till Philly i höst (hoppas hoppas puss och enjoy swe

2009-06-26 @ 15:10:25
Postat av: Mats

Perfekta jobbet för dig ju! (synd bara det där med skorna.. :) Du är bäst! Kram

2009-06-27 @ 01:54:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback