Sverige, Midsommar, myshelg, glasbruksrunda...


ok, jag lovar, jag ska inte lägga ner bloggen under sommaren, jag ska uppdatera! Det känns ju bara som att det händer så lite här, så vad ska man skriva om? Men jag har ju faktiskt inte berättat än om den fina lång-helgen jag och N hade tillsammans här i Kalmar med familjen!

Han kom hit på torsdagen då vi bums åkte och gosade med lilla knytet borta på Ängö. Vi hade med oss present från Little Marc (Marc Jacobs barnkläder) från New York, någon måste ju uppmuntra Hildas fashion-intresse, och det ska börjas tidigt!
På fredagen var det midsommarafton och då fick vi inte en lugn stund. N och pappa byggde en midsommarstång och jag bakade jordgubbstårta som var hög och mastig! Vi åkte bort till Skälby 4-H gård där vi möte upp både den ena och andra släktingen som tittade på folkdans och på små grodorna. Vi matade kaninerna och hästarna med knäckebröd också.

På kvällen blev det fest med familjen och nära vänner till oss. Sill, nypotatis, nubbe och sång. Sen blev det fisk och sallad och jordgubbstårta. Jo just det, vi dansade visst lite också runt vår stång. N var mycket förvirrad när vi lekte björnen over och jag plötsligt "vaknar" och börjar jaga honom runt gräsmattan! Det var en mycket lyckad kväll!!



På lördagen mötte vi upp Karin och åt en mysig middag på Ernesto. Sedan drog Kalmars nightlife igång och vi förfasade oss över bristen på stil och vett hos ungdommarna. (Jag är verkligen gammal nu!). N konstaterade att min känsla för stil har jag i alla fall inte fått härifrån! Men det var i alla fall kul att sitta hela kvällen på uteserveringen och prata och mysa tillsammans!

På söndagen drog vi ut på roadtrip... vi började med Orrefors. Där fyndade vi en massa fina skålar, assietter och saker till vårt loft. Sen blev det Kosta och samma sak där, lite fynd på Iittala och en Acne-kjol i Outleten. Sen hem igen. Där var det grillning på gång och Jonas och Linda och Hilda kom över och åt med oss. Vi kollade på bilder från bröllopet och deras honeymoon i Paris medan Hilda sov på min mage. På måndagsmorgonen åkte han vidare till sin familj i Spanien.




that's all for now!

xoxoxoxo


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ah vilka mysiga sommarbilder!! Hoppas du far en toppen helg i Malmo! Besitos

2009-07-07 @ 04:00:38
Postat av: Sapna

Ah vilka mysiga sommarbilder!! Hoppas du far en toppen helg i Malmo! Besitos

2009-07-07 @ 04:02:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback