På upptäcksfärd i vår egen stad!

I våras när det var lite kyligare så blev det mest att jag höll mig till mina ställen: hemma, på gymmet, på 2-3 olika cafén, 5-6 olika restauranger och en park då och då. Jag har inte varit jätteimponerad av Philadelphia men inte heller ogillat det. Det har varit medelpoäng på det mesta. Nu återupptäcker jag mer och mer! Vi har utforskat gamla stan med dess historiska monument, sett den lummiga Washington Park, strosat omkring i våra egna kvarter och faktiskt insett att vi har charmiga små gator med tegelhus och grönskande träd. I söndags åkte vi också ut en halvtimme utanför staden till ett trädgårdscenter med helt gudomlig atmosfär, café och brunchställe i ett av västhusen och oemotståndliga växter, blommor och kryddor varav några fick följa med oss hem! Nu har vi en lite grönare balkong och en massa mynta till vår lemonad och våra mojitos!









Kommentarer
Postat av: Lena

Så mysigt det verkar vara "over there" Det är inte dumt att "turista" i sin egen stad :-) Hoppas allt gick bra idag! I morgon blir det Stockholm för din bror och mig. Det ska bli roligt! Kramar

2009-07-20 @ 21:59:06
Postat av: Sapna

Vilka fantastiskt fina koppar och bord!!

2009-07-22 @ 23:56:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback