Downtown Manhattan

Igår var det stekande hett och strålande sol vilket vi tyckte passade utmärkt för en liten båttur. Vi tog oss ner till Manhattans allra sydligaste spets, nära Battery Park varifrån båtarna går. Vi skippade turist-båtarna utan tog linjefärjan över till Staten Island. På vägen fick man sig en fin utsikt över Statue of Liberty och Manhattans skyline. Det var en trevlig tur.

När vi var tillbaka tog vi en taxi till Wall Street och New York Stock Exchange där kostymklädda män och kvinnor skyndade fram och tillbaka och såg viktiga ut. Vi var trötta och slank in på Borders book store och tog en iskaffe och kollade böcker.

På kvällen tog vi oss till Noho, även det i downtown, vid 6th Av och Spring Street och åt på en Italiensk mysig restaurant. Vi satt på deras terass och såg på allt folk i området och åt gott.

Nu har vi gjort downtown, vi jobbar oss uppåt är strategin!! Får se vad planen blir idag.

xo

Kommentarer
Postat av: Lena

Så trevligt ni verkar ha det. Fick ett mess från pappas kompis Thommie Perlinger, jag skrev att ni var i NY och Jonas och jag i Sthlm och flyttade. Han svarade mig "det verkade som om ni (du och pappa) drog det längsta strået" :-) Som sagt, vi har också haft det jättetrevligt! Verkar som om du saknar Jodhpur...... jag följer gärna med dig one day! Kramar i massor!

2009-07-23 @ 18:57:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback