På väg till Sverige

Som vanligt har jag inte haft tid att skriva något den senaste veckan då vi haft så mycket för oss. Vi har hängt med Natxos tvillingbror och hans fru. Vi har åkt runt bland små byar i Rioja och provat vin på vingårdarna. Vi har planerat bröllop med hans mamma och pappa och träffat släktingar och vänner som alla ska komma till Sverige i juli. Vi har också spenderat två dagar i San Sebastian och ätit god mat och druckit Txakoli (mitt favoritvin från Baskien). Vi har träffat kompisar till Natxo och pratat många timmar över långa luncher.

 

Det har varit en jättebra vecka. Jag älskar Baskien. Maten är fantastisk, vinet likaså, människorna är öppna och nyfikna. Hans familj är de härligaste människorna och vi har så mycket kul tillsammans. Äntligen börjar min spanska att flyta lite bättre också så det går bättre och bättre att umgås.

 

Nu är jag på väg till Köpenhamn, jag sitter i Paris och väntar på mitt flyg. Det ska bli mysigt att fira jul hemma i Kalmar med familjen. Natxo kommer efter julen för att fira nyår. Men vi har också ganska mycket att göra i Kalmar inför bröllopet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback