I ett bergigt landskap och i gott sällskap

Efter en helt ok flygresa från Philadelphia var vi igår framme i ett kallt och snöigt Baskien. Natxos pappa hämtade oss på flygplatsen i Bilbao och vi åkte genom det bergiga, frusna landskapet genom små byar. Vi stannade i en av dem och åt en gudomlig 4 rätters lunch med vin från Rioja (som ligger runt knuten kan man säga). Vi var trötta men glada. Efter att vi avslutat lunchen (med får-yogurt med honung och en enkel espresso) så åkte vi till Vittoria där Natxos föräldrar och bror med fru bor. Vittoria är huvudstaden i Baskien och storleken är väl typ som Göteborg ungefär. Vi åt en lätt middag allesammans på kvällen och det var verkligen kul att träffa dem, det har hänt så mycket sen sist. Vi hade en mysig kväll tillsammans och mycket att prata om!
Idag sov jag till halv ett och var ganska snurrig då jag vaknade. Vi tog spårvagnen in till centrum och åt lunch med Natxos mamma och en väninna och pratade brudklänningar och annat inför vårt bröllop. Vittoria är kallt men mysigt och på torget har de byggt en skridsko rink! Jag är glad att vi båda kan vara här. I morgon blir det en liten road trip i Rioja distriktet.

Kommentarer
Postat av: Lena

Vad skönt att allt gått bra! Jag förstår att Natxos föräldrar och syskon är glada över att ni båda två är i Vittoria. Här i Kalmar snöar det för fullt. Jag har haft "sygänget" på en thaimiddag i kväll, alla lovordade den goda curryn. Exotiska fruktsalladen var pricken över iet. För att inte tala om den goda morotskakan till kaffet med julkryddor, mums! Ha det bra i morgon! Kramar från mamma

2009-12-15 @ 22:16:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback