Secondhand-shopping-koma i Williamsburg

Anledningen att jag ville stanna ett par dagar i Brooklyn var att jag ville kolla in den ganska så hypade stadsdelen Williamsburg. Jag har hört så mycket om detta upcoming område som sas vara fyllt av konstnärer och musiker och som sas drälla av secon hand butiker och mysiga caféer. Det var också precis så härligt som jag föreställt mig! Det påminnde lite om Brick Lane i London, lite om söder i Stockholm och en rejäl bit om West Village i Manhattan. Det är precis som om West Village och Meatpacking liksom växt ur sin kostym och runnit över lite på Brooklyn och på detta område som bara är ett tunnelbanestopp från Manhattan. Jag kom in i min second-hand shopping koma efter att ha suttit ner i en kvart och druckit en isté och bara landat lite. Det var sanslöst billigt på Buffalo Exchange som är typ som Beyond Retro i Stockholm och London. Jag köpte exempelvis två klänningar, en kjol och en svart spetsblus för sammanlagt 300 kr. Oh Yeah! Himmelriket var funnet!

Sen lunchade jag på ett vegancafé den bästa lunchen i NY bestående av svarta linser, marinerad tofu och grillade grönsaker med morots och ingefärsdressing. Yum! Jag satt länge och bara njöt av den lugna atmosfären och av alla sköna människor omkring mig. Det var en härlig blandning av club kids, fashionistor, konststudenter och musiker. Skönt att slippa Manhattan som vid denna tid på året är packat med turister!

En sak är säker: hit kommer jag att komma tillbaka många gånger!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback