CHicago: i ord.

Ok. vi var alltså de senaste 5 dagarna i Chicago. Hur var det då? Jag har en konstig känsla av Chicago. Natxo kände det också. Det var liksom som att man inte riktigt kunde sätta fingret på det. Kanske visste vi inte tillräckligt mycket om staden för att hitta de där riktiga pärlorna? Mycket möjligt. Men men. Vi bodde i alla fall på Intercontinental på Michigan Av. alltså mitt i stan, mitt i shoppingstråket, mitt bland alla turister. Ja jag vet vi är också turister, men man vill ju liksom inte vara där alla andra turister är... så är det.

Natxo jobbade hela torsdagen och jag gick alldeles för mycket. Säkert flera timmar. Det var dumt. Jag ska ju liksom inte gå och tro att jag är frisk som en nötkärna. Det fick jag veta, som ett brev på posten kom värken dagen efter och även på lördagen. Så vistelsen blev lite skuggad av detta. Natxo fick badda mig med is på rummet. Bädda ner mig och hämta muffins från Starbucks. Men vi njöt lite ändå. Njöt av pulsen i storstan och värmen. Eller värmen kanske vi inte så mycket njöt av utan mest störde oss på. Fasansfullt varmt. Vi åt en hel del god mat, men det var svårt att hitta bra restauranger i stan om man inte ville äta en stor stek, eller ville kolla på baseball på en storbilds-TV samtidigt som man käkade.




Alltså detta är vad man får när man beställer in "Apple pie with ice cream" på Grand Lux Café i Chicago: EN HEL JÄKLA ÄPPELPAJ på ett enormt SERVERINGSFAT!! Hmm... den ser kanske inte enorm ut på bilden, men jag kan säga att när på jag och Natxo hade käkat oss proppmätta på pajen så var det ungefär 70% kvar. Hur skulle någonsin EN person klara att äta upp hela den där pajen efter en lunch? Ja, här har vi då anledningen till usa's fetma.

Nu ska jag ligga stilla i dagarna 3 och kurera mig. Läsa. Lyssna på sommarpratarna i min iPod. Gå ner på hörnet och göra en billig manikyr. Yoga. Äta jordgubbar. I iskall AC. Skönt!!




Kommentarer
Postat av: Lena

Låter härligt med värmen i alla fall tycker jag! Här spöregna det och är bara 17 grader ute! Brrrr

2008-07-22 @ 19:15:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback