Jobbet

Nyss hemkommen från dag 3 på jobbet, har fått många nyfikna frågor från er så nu måste jag ju rapportera! Det är jätteintressant och jätteintensivt! Jag har blivit mycket väl mottagen av alla här och vet och känner att jag kommer att trivas jättebra! Det är totalt 1400 anställda på Atlas Copco Indien men runt 400 i Pune tror jag och i mitt kontor är vi väl 40 ungefär. Första dagen gick jag runt och hälsade på alla (40) men jag kommer inte jobba så mycket med dem. Jag kommer först och främst att jobba med att utbilda de som är Project Managers och bygga upp deras projektorganisation här, det är liksom nummer 1 på min gigantiska lista.

Mitt arbete (i tätt samarbete med Country Manager och Customer Relations Manager) kommer bli att utveckla de olika processerna inom organisationen för att ge bättre service åt våra interna kunder. Jag inser idag att det kommer att bli som att bestiga Mount Everest. Just nu är det verkligen att börja från noll som gäller och sedan bygga upp någonting, steg för steg. Det är så komplext här och man är van vid att allt är så strukturerat och välordnat i Sverige! Det kommer att bli en utmaning! Kontoret är väldigt litet och enkelt! Folk sitter i princip på armlängds avstånd. Men mig har de naturligtvis satt intill ACn och jag har ganska gott om utrymme. Lite så känns det som att de alla tycker att jag kommer från mars, från en annan planet! Jag kan titta upp från arbetet och inse att folk sitter och stirrar på mig, väldigt störande! Tur är det i alla fall att jag kan hindi. Allvarligt talat, annars hade jag varit helt exkluderad från allt som händer här! Visst att det officiellt kontors-språket är engelska, men det är ju hindi alla pratar.

Kontorstiderna är cirka 08.45-18.00 men det är mycket jobb så jag har kommit hem från halv åtta, åtta varje dag. Måste vänja mig lite vid dessa nya tider. Middagen serveras kl. 21.00 varje dag till exempel?

Jag har ett mobilnummer nu som ni kan nå mig på vilket är +91 9923 029 235.

Kommentarer
Postat av: Lena

Det låter väldigt intensivt elsa! Du måste ta det lite lugnt också och inte jobba för mycket! Varför inte ta en Spa-dag på hotell Taj i helgen? Det är du värd! Sitter här och huttrar, nu är det på nollan ute och kolsvart. Ska försöka att hitta på någon kvällsmat, det slipper du i alla fall, inte dåligt med egen kock. Ha det så bra gumman, vi hörs!

Många kramar från oss båda

2008-01-23 @ 16:55:26
Postat av: Lisa-Lo

heeej!

så spännande du verkar ha det! kul att höra hur det går på jobbet! men bor du med dom andra nu? eller bor du själv? kommer du att vara ledig på helgerna? hur e hon den unga tjejen som du skulle jobba med?
här e allt bra.. måns flyttar hit på lördag! litre chock men kul!

puss på dig älskling! ta hand om dig!
Lisa-Lo

2008-01-23 @ 20:26:30
Postat av: Johanna

sweetheart! du klarar att bestia mount everest! i believe in you. puss

Postat av: Karin

Hahaha, jag ser verkligen de stirrande indierna framför mig när du tittar upp från ditt skrivbord :) hur är det med kaffemaskinen? skulle ju vara fantasktiskt om vi kunde få se ett kort på dina medarbetare, är de välfriserade?? är det mest män eller kvinnor oxå? Detta kommer gå jätte bra. nu får du ägna all tid åt planering och ordning, kan ju inte bli bättre :) Ta hand om dig!! saknar dig!! puss

2008-01-25 @ 10:57:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback