Äntligen lugn och ro på en solig terass!

Söndag eftermiddag, sitter på en fantastisk terass med utsikt över floden som rinner genom Pune. Bikini, 30 grader sol, jordgubbar m soyamjölk och musli... väldigt relaxat alltså! Men ska innan jag förklarar hur jag hamnat här på denna terass berätta lite om helgen.

På jobbet finns det en hel del Belgare, de är mycket trevliga. I fredags var vi ute och åt middag och festade på en av nattklubbarna här och shakade loss till Bollywood-hits. Det var grymt! I lördags var vi ute och åkte hoj, ja jag är inte direkt förtjust i motorcykel i indisk trafik, men men.... Åt lunch etc, trevligt. Lördags kväll var det Beglisk afton+jag. Vi var hemma hos en av Belgarna och grillade. Han bor själv i en gigantisk våning mitt inne i stan. Det är 5-6 rum, 2 gigantiska terasser, 4 badrum, etc etc. Mycket fint. Denna lägenhet har jag nu lyckats låna i en vecka då killen är på business-trip! Så nu sitter jag här på terassen och är mycket nöjd för tillfället.

Min egen boendesituation får jag väl ta tag i under veckan. Men det är så himla skönt att just nu bara få lite lugn och ro! Inga indiska kockar som springer runt: Chai, madame? Coffee? Madame want soup? Inga idli till frukost. Har precis varit på Food Bazaar nu (indiska Ica) och handlat musli, mjölk, youghurt och allt sånt som man vill ha. Nu har jag lite mer energi att ta tag i jobbet, ta tag i boendet etc.  

Skön söndag med andra ord!


Kommentarer
Postat av: Karin

Men lillan, har boendet krånglat!! ja, det verkar ju inte så synd om dig just nu :) sol och bikini låter underbart!! Hur går det på jobbet?? Det är jätte kul att läsa hur du har det!! jag får skicka ett lite mer personligare mail snart :)tusen pussar!! Njut av lägenheten veckan ut :)

2008-01-30 @ 19:50:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback