Storslaget Garden Party!

Söndag morgon. Ska precis gå ner till restaurangen och äta lite frukost i skuggan. Sen ska jag lägga mig vid poolen precis heeeeela dagen och koppla av. Läsa. Nej jag ska  träna först. Liten sväng till gymet. Är på något konstigt sätt ändå pigg idag. Full av energi! Trots att jag jobbade hela dagen igår, lördag, efter endast 5 timmars sömn.... och sen gick på party direkt efter jobbet igår.

I fredgas var vi på ett av Punes hotspots i utkanten av stan, på gränsen till "ute på landet" - GAIA.  Där satt vi i en lummig trädgår och åt grillad hummer och drack vin och njöt av frisk luft! Ja, det är skillnad att komma ut från stan! Stället förvandlades så smått till en utomhus-nattklubb och vi partade loss tills in på småtimmarna. Det var jag och tre belgiska killar från jobbet. Vi hade sjukt trevligt! Men sen var det bara att gå upp till jobbet morgonen efter....

I går kväll hade jag blivit inbjuden till en fest som Mr. Kingstedt, President för Sandvik hade anordnat. För att sammanfatta det så var cirka 100 pers inbjudna. La creme de la creme av Pune - nej, av Indien. In fact, folk hade flugit från alla möjliga städer för att gå på denna glamourösa tillställning! Det var i princip alla Managing Directors, CFO's från europeiska företag här i pune, en del annat "viktigt" folk som indiska affärsmän, politiker osv. och så jag då...

Det var storslaget! Deras hus var som ett slott! Trädgården var stor som Central Park, ha ha... och innehöll tennisbana, swimmingpool. Alla träd var inklädda i ljusslingor och de hade byggt upp en scen där ett band spelade, 2 barer, dukat bord för dessa 100 pers i trädgården och hade kockar som stod och lagade fantastisk mat! Fotografer som dokumenterade varenda handslag. Dj's som spelade senaste hitsen, dansgolv uppbygt på gräsmattan... säker 40 kypare som sprang runt och serverade drinkar och mini-samosas.

Jag minglade runt och träffade en massa svenskar, norrmän, danskar och det var jättekul att höra lite om deras liv här i Pune!  De allra flesta som kommer hit kommer som par eller familjer. Det är ganska ovanligt att åka hit och jobba själv, själv tjej dessutom. Mycket ovanligt insåg jag. De flesta har också lite mer erfarenhet än vad jag har. Men det var många inspirerande människor som peppade mig! Kändes bra! Fick så mycket positiv energi från dessa människor! 

Idag blir lugn dag... slappa. Skönt.

Nu frukost.....

Kommentarer
Postat av: Johanna

You are so jetset YES MADAME!!!
jag ser denna utopiska trädgård framför mig... sooo nice!!!
p & k

Postat av: lena

Vad härligt det låter! att ligga och slappa vid poolen. Nyss hemkomna från Stockholm till ett gråmulet Kalmar. Gårdagens fest verkade verkligen vara av en storslagen karaktär Den skulle man verkligen ha velat uppleva. Ta nu vara på värmen och ladda upp inför kommande vecka! Vi hörs gumman! Kramar och pussar i massor!

2008-02-10 @ 14:48:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback