my new green and golden babies!

Efter en lätt schemaändring så blev det tyvärr inte New York för mig i helgen, hotellen var fullbokade och det blev för stressigt... Det var lite trist, men vad fasen, tänkte jag och drog in till downtown Boston idag istället!

Det var en mycket bra idé! Jag strosade i parken Boston Common, åt lunch på Starbucks och shoppade på Newbury street, och då blev jag käääääär! I Marc Jacobs butiken hade de big Sale och jag hittade de vackraste skorna i världen för endast 50 dollar - himmelriket, eftersom de kostat 490 dollar innan rean (3300 kr)! Jag stod och funderade en stund om jag skulle köpa dem eller inte, men efter att den hippa expedit-killen övertygat mig om att en tjej aldrig kan vara "för lång" så kände jag att skulle vara mentalt störd om jag inte köpte dem för detta extremt billiga pris!! Grön sammet och guld - dessa kommer jag bo i när hösten kommer!

image28


Det blev mycket mycket gående och när jag var på väg att lägga mig ner på trottoaren och skrika av skoskav så bestämmde jag mig för att slinka in på en manicure! Ja, i ärlighetens namn är det nog första gången i hela mitt liv som jag går på manikyr (jag räknar faktiskt inte den simpla beach-manikyren i Thailand) och det var mycket avkopplande. Ha ha - kändes verkligen som i nån amerikansk film när man satt där och blev filad och tittade på Days of our lives-repriser ... naglarna blev som nya - blodröda såklart! och jag var 12 dollar fattigare...


Alltså jag måste säga att jag har ännu inte upplevt vad som är den unika Amerikanska egentligen.... hmm... än så länge så är allt precis som Europa. Arkitekturen påminner etremt mycket om England, med tegelhus med murgröna, gamla kyrkor från 1700-talet , parker och prydliga rabatter osv. Jag har inte upplevt den där extremt goda servicen heller - det är ganska likt Sverige faktiskt med hyfsat ointresserade expediter... Jag antar att folk är mer bilburna här, det finns inte så mycket gågator precis, men ändå är det mycket folk som både går och cyklar och det finns alltid trottarer och cykelvägar....

Så what's the deal med America egentligen? Är det endast accenten som skiljer dem från engelsmännen?

De har inga handtag på sina bruna matkassar, det är konstigt... och otroligt störande är att man inte kan köpa "normala" produkter i affären. ALLT är Low-fat, non-fat, Light, super-light. Du kan inte hitta en enda liten yoghurt som är över 1% fett.... Men hallåååååå jag råkar gilla FET yoghurt!!! är jag konstig då? ändå verkar många amerikaner ha mer än 1 % kroppsfett om ni förstå vad jag menar... så det där höll ju inte...

ja, detta kan man ju filosofera länge över....

ha en bra helg vänner! Snart skriver jag mer!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback