Måndag igen....

Jaha så var det måndag och skola igen då..... men för att summera helgen så måste jag säga att den var riktigt bra! Som sagt blev det en utekväll i fredags m clubbing, i lördags blev det bio (Michael Mooe's Sicko, SE DEN!!) och sen lite middag. Söndagen var lugn med Harvards berömda brunch (med belgiska våfflor med Harvard emblem, ha ha!) shopping, studier och middag. Kusin Lotta hennes lilla Maya hämtade upp mig och vi åkte och handlade för en indisk middag... Sen lagade vi mat, drack vin och myste hela kvällen i deras trädgård. Perfekt söndag!

Senare när jag kom hem så hade Pforzheimer-huset party på terassen och runt 80 studenter hade kommit för att parta. Det var kul att lära känna och snacka med folk i huset.... MEN. De har delat in alla studenter i olika hus beroende på ålder och i mitt hus är alla mellan 18-25 år... Jag är med andra ord typ TANT elsa i detta hus....ha ha ha! en kille som jag snackade med trodde att jag när jag pratade om att jag "recently graduated" menade från high school... alltså gymnasiet... jag skrattade rått och sa tack! ha ha... dessa kids!

i min klass dock är jag bland de yngsta... vill jag påpeka!

Förresten, jag kanske ska berätta lite mer om kursen för den som är intresserad. Temat för kursen i år är AFRIKA och vi har bland annat haft workshops och case studies om HIV/AIDS, fattigdom, kriget i Darfur, globalisering, miljö, utbildning etc etc. Det är riktigt intressant och förmodligen superbra för mig som hittills fokuserat mina studier på Asien. Nu blir man lite mer allmänbildad och inte helt sned-utbildad med 100% Indien.... hi hi....

Men, Maya (som är 5 år) tycker att jag ska bli "en sån som gör popcorn på bio...:" så vad ska jag egentligen med dessa kunskaper till?

okej, nu ska jag sätta tänderna i ännu en ekonomi artikel tills i morgon.... och sova lite så att jag inte var så trött om jag var i morse: Jag råkade nämligen gäspa i klassrummet i morse (vilket är fullt naturligt kl. 09.00 en MÅNDAG morgon)..... varpå läraren högt och tydligt inför hela klassen säger i en farligt sarkastisk ton: Thank you Elsa for having the manners to at least cover your face while yawning, some people don't even do that!

eh...ja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback