It looks good good good!

Igar hade jag pa mig min nyinkopta panjabi-suit med beiga puffiga salwaar (byxor), vit kurta med brodyr (tunikan) och en GULD-dupatta (sjal)! Nej, jag skojar inte, den ar very much golden indeed! Till detta bar jag min sa himla matchande vita/guld vaska och jag kande mig mycket nojd med min styling nar jag skuttade ut ur porten for att ga till jobbet. Jag han inte komma manga steg forran en man gestikulerar vilt, perkar pa mig och halv-skriker: This is the Indian style!

Med ett brett leende utbrister han: It looks good good good! Thank you, svarar jag, varpa den obligatoriska fragan kommer. Wich conrty, madame? Och da svarar jag India, I hope! (Detta ar en replik fran en ny film, Rang De Basanti och det ar ju sa sjukt roligt!). Det tyckte han ocksa!

 Idag har jag och Gita (var hemhjalp) varit i stadens sma grander och Sangam-shoppat! Vi hittade superfina saris i rosa och guld och underkjolar i matchande farger! Det var mycket trevligt att vara ute med Gita en svang och lara kanna henne lite battre! Gita and Gita had a great time!



85278-8


Alltsa den har mannen underhaller mig varje kvall pa MTV India. Piddhu the Great heter programmet och programmledaren ar den har superroliga sikhen! Han ar otroligt fanig och en riktig panjabi-kille ut i fingerspetsarna. Han sitter i studion och dricker mjolk ur ett platglas och drar en massa roliga skamt pa hindi om Bollywood!

Det roligaste ar nar han visar bollywood-videos och de klipper in honom i nedersta hornet dar han star och fanar sig och faller in sina kommentarer om vad som hande i videon! Exempelvis, i You are my soniya (fran Kabhi Khushi Kabhi Gham) sager han precis innan refrengen; Ooye! Cup Karo! Let Kareena say it! (Typ, hall kaften och let Kareena say it!)

I samma lat kom ocksa kommentarer som: Abhisheek Bachchan was suposed to have a small role in KKKG but they cut his scenes 'cause the film became to tall.... eh I mean to long! (Abhisheek ar jattelang... alla ni som inte gjort er bollywood-hemlaxa)

What do you have to say to stop Shah Rukh Khan? Shah - ruk! (Ruk betyder stanna! pa hindi)

Kajol has featured in all Karan Johar's films except Kaal, so I wouldn't be suprised if I cought a glimpse of her in Kabhi Alvida na kehna. But I will see it Kajol ho na hoo.
(Kal ho na ho ar Karan Johars senaste film)

he he....  han ar sjukt rolig denna Piddhu!


Kommentarer
Postat av: Lena

Hej gumman,
du verkar har en greate time overthere. Jag kan verkligen tänka mig att den där indien tyckte att du såg tjusig ut i dina guldkläder, du är ju redan tjusig i "vanliga kläder". Det måste vara roligt att kunna skämta i den indiska vardagen om "bollywood-saker", där dom inser att du är påläst, eller ska man säga "påtittad" där ligger jag lågt. Var rädd om dig gumman, vi ringer dig på fredag em. Då ska A-K, Helena, Olof och en Singaporekompis till A-K komma hem till oss på förmiddagen. Många kramar från mamsen

2006-07-18 @ 18:22:06
Postat av: johanna

HAHAHAHAHA!!!!!
Damn vilken rolig sikh! alla skämten var ju jättekul... KAJOL HO NA HO... hehe
mujhe asa hai ki mer pas bhi ek sone ka dupatta tha..
yaad hai na... mera namkdin sirf do mahine tumhara vapas-aega-din ke bad hoga...


the sanagm sarees sound wonderful!! picture hai??
vad kul att du slänmgde den repliken, india i hope.. yes madame är verkligen riktigt spexig och matchig denna gång.. jag kan se det framför mig.. hehe!!

själv är jag supertrött efetr att ha avrt ute i anders nyinköpta segelbåt och skrikit aj aj kapetn och lotsat repen.. (?) styrde gjorde jag galant iallfall..

kraaaaaaaaaam
cummeeeeeeeeee

Postat av: Sapna

Namaste Gita!
A vad trevligt att du hittat fina saker till Sangam, ser fram emot att se dem nar vi kommer hem! HOppas att du trivs pa praktiken och i familjen- Hur gar det med anteckningarna - blir det nagon bok sedan? :) Kram Sapna

2006-07-19 @ 03:56:53
Postat av: Anahí

You crack me up madame!!! skitroligt fast än jag inte förstår hindi, så fick de schysta översättningarna du gjorde mig att skratta länge och högt ;)

xA

2006-07-30 @ 12:30:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback