Bangalore, dag 37

Okej hur ska jag borja... sa mycket har hant sen jag skrev sist. Okej, vi borjar med lordagen. Da lunchade jag med Trelleborg’s Managing Director’s sister-in-law Deepa som var supertrevlig! Vi hade mycket gemensamt, yoga, bollywood etc. och eftersom hon ar gravid i 9e manaden med tvillingar och sitter hemma mycket och kollar pa Bollywoodfilmer sa bestamde vi att jag skulle komma over nagon dag och kolla pa en. I morgon blir det formodligen...  

Pa lordag-kvallen at jag middag med ett gang studenter och ungdomar av olika nationaliteter som jag traffat genom en svensk student har. Vi akte ut till ett stort house-party som var lanseringen av nan tysk resesajt. Det var en ganska stor 2-vanings bungalow som var proppfull med partajande manniskor! Det var ett himla roj, vi var nog 70 pers. Vi satt mest i tradgarden och pratade och lyssnade pa musik! Jag var inte hemma forran 5-tiden och stupade i sang och vaknade inte forran 3 nasta dag. Nar jag vaknade insag jag att det var illa... tog en treo och gick ner till salongen och fick ansiktsbehandling och en valbehovlig massage! 

Nyheten pa jobbet ar att jag inte behover vara dar varje dag numera, det ar cirka en och en halv vecka kvar pa praktiken och de har sagt att jag kan sitta hemma och skriva och bara komma in om jag behover nagon mer info. Jag sitter ju och skriver pa min bok om indisk affarskultur! Nej, kanske inte en bok men nagonting maste jag ju dokumentera fran denna indiska office-upplevelse!! Och ganska skont att jobba pa distans nu! Kanns lite som att jag fatt en overdos av hierarki, iskall luftkonditionering, langsama arbetsprocesser: degande, sasande och brist pa analytisk- och initiativformaga! Kommer dock aka in lite da och da och kolla laget. 

I gar var jag och samma gang som i lordags pa Whiskeyprovning pa hotel Taj (o ja, mycket exklusivt faktiskt!). Jag dricker ju inte whiskey (innan igar vill saga) men nar de berattade historian bakom och man fick jamfora sorter sa slank ett och annat glas ner! Taj ar som en oas mitt inne i Bangalore! Om ni tanker er avgaser och trakifkaos och sen gar man in i en varld av valklippta grona grasmattor, palmer och blommor, dar har ni Taj i ett notskal! Deras restrooms ar sa vackra att man vill bo dar! Efter Whiskeyprovningen blev det drinkar pa Blue Ginger en utomhus-bar pa Taj. 

Idag har jag pluggat hindi och skrivit en mycket rolig berattelse! (Bhavana, Chaalu aap zaruur yah kahani parenge, lekin issi vaqt yah mere paas nahi hai, kal likh lungi, thik hai?) Nargesh uppskattade den mycket!  

I helgen blir det formodligen bollywood-bio och lite party! I morgon ska jag och Gita ga till skraddaren ch fa Sangam-saris fallade och fixade. Horde att det ar super-varmt i Sverige nu! Jag tror ni har varmare an har! Har kan det vara kanske 27 grader, 30 mitt pa dagen kanske! Men det ar behagligt!

Kommentarer
Postat av: JL

Vilken mingel-pingla du är! Jag som försökt övertyga dig om hur gott det är med whisky...och nu passar det minsann ;-) Du kanske trivs så bra att du stannar? Nej, börjar inte Sverige locka nu va?

2006-07-26 @ 22:36:53
Postat av: bhavana

bhavana tumhara kahani zaruur paregi!!!!!
le dijiye!!
mujhe bhi hindi rehersing kar rahi hai, lekin acchi adyapak nahi mili...


oj vilket party det är Bharat me...
kom hem snart!!!
cumme banana

Postat av: bhavana

just det ja, bröllopsparet börjar få problem emd ekonomin... så det kan gå åt pipsvängen i örebro 26 aug. vi borde skicka ett preliminärt bokningsbeslut som är BINDANADE som kunden får skriva under.. We will work on it!!

cumme again

2006-07-27 @ 08:43:06
URL: http://www.sangam.se
Postat av: Chaalu

Gita pyaarii, kahaanii milii! bahut acchii.. vah ek sapnaa jaisii thii. hindii bhii uttam hai! photo dekhkar maim bahut khush hogayaa, tum camaktii ho... "viski-promotion" bhii hotaa hai bangalore mem?! ajiibh baat! yahaam maim thiik huum, ek hafte mem meraa holidays dhiire se khatam hota hai... ji, yahaam bilkul garam hai, hindustaan jaise! cumme

2006-07-27 @ 19:19:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback