sista helgen...

uj uj, jag kommer behova en laaaang semester nar jag kommer hem harifran! Jag har nog aldrig varit sa har aktiv och energi-walla i hela mitt liv. Dagarna ar packade av aktiviteter och jag forsoker att hinna med sa mycket som mojligt innan vistelsen har ar slut! I helgen har jag partajat, shoppat, atit god mat och sovit alldeles for lite. I lordags var vi ett tiotal som at middag pa en trevlig indisk restaurant, sedan splittrades vi upp och nagra gick till I-Bar pa The Park (inklusive mig sjalv) och andra pa andra klubbar eller fester. Sen mottes vi alla upp pa en hemmafest i Jayanagar och festade till frammat smatimmarna, det var jattekul! Jag var inte hemma forran vid 4 tiden da jag somnade bums! tre timmar senare vaknade jag vid 7 med rosa ogon och en hejdundrande huvudvark och lite smatt angest. Vi var bjudna pa ett morgon-brollop, uj uj... tacka gudarna for Clear Eyes!

Sa jag skuttade upp och efter lite clear eyes, treo, smink, piff och mina nya panjabisuit sa satt vi i bilen pa Bhannerghatta Rd pa vag till brollopet. Det var vanner till familjen jag bor med som gifte sig och tydligen tyckte de (och astrologen) att 8.30 var en perfekt tid att gifta sig! Jag tackade gudarna an en gang denna morgon - for kaffe!! Hallde i mig tva koppar direkt nar jag kom! Vi fick frukost pa traditionellt sydindiskt vis - pa bananblad. Dosa masala, idli, vada, sambar - jag var hungrig och aven om min ata med fingrarna-teknik inte ar den basta, sa lyckades jag ata upp utan att forstora min outfit!

Sedan satt vi och sag ceremonin. Det var dundrande trummor och trumpeter och hundratals manniskor, kanske 600-800 ungefar. och det var ett pakostat storslaget kalas, det vill jag lova! Jag satt och bara var forstummad over alla vackra saris och smycken som kvinnorna kom i! Ja det var en riktig upplevelse! Jag tog mycket bilder!

Nar vi var hemma igen stupade jag i sang, for att inte vakna forran 5 tiden pa eftermiddagen da jag satt och drack kaffe och kollade pa Chori chori chupke chupke. Det var precis vad jag behovde, en bollywoodfilm nar man ar trott ar den basta medicinen!


Kommentarer
Postat av: yes bhavana

ååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå
vilket fantastiskt bröllop det låter som!! I cant wait to see the pictures yaar!

hade också en hård helg.. kom hem kl 08.00 på lördagen efter att ha partayat på spyan med katta och några gay vänner till henne (som var väldigt nära att åka på spö av en mycket heteronormativ muskulös man på dansgolvet. som dessutom hävdade att han var maffian..)

sista veckan på jobbet nu!!!
vad sägs om sangam teambuilding träningsläger semester v 34?? kolla mailen för mer detaljer!!
vi ses på torsdag! alla presenter uppskattas!!

cumme cumme

2006-08-08 @ 08:44:30
Postat av: mamma

HEj Elsa,
vad roligt att du nu antligen fatt ga pa ett brollop, det maste ha varit en upplevelse! DU far beratta allt nar vi traffas! I morgon aker vi hem fran Thailand och du aker fran B-lore. Hoppas att du far en lycklig resa! Vi hors nar du kommer hem, skont att Johanna hart mojlighet att mota dig! Toppenkamrat! Manga kramar fran mamma

2006-08-08 @ 15:32:57
Postat av: JL

Måste ge dig beröm för ditt bloggande och dina inlevelsefulla skildringar!! Det har förgyllt min vardag! Super!

2006-08-08 @ 21:19:57
Postat av: JL

Tips:
svt.se/Gomorron Sverige/onsdag (videoklipp)

Indiskas VD Sofie Gunolf pratar Indiens utveckling.
Vagabond-journalisten Per J Andersson om Indiens utveckling från u-land till framtidsland.

2006-08-09 @ 17:14:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback