Work it



Det är inte bara så att jag numera är någons wife-to-be, jag har också ett sprillans nytt jobb som jag är mycket exalterad över! Trots att det är ett eller ett par papper som fortfarande måste komma från kära Amerikanska staten så har jag de senaste två dagarna i alla fall varit och "hängt" på mitt nya jobb.

Det är ett stort steg för mig som har varit dålig så pass länge att nu börja jobba och det är inte utan att jag varit lite nervös. Första dagen blev också ganska jobbig då jag efter en heldag i stuidon tillsammans med hela teamet + modell fotat ungefär 40 plagg för hemsidan samt filmat en kort film, kom hem till lägenheten och nästan stupade av trötthet och huvudvärk. Igår gick det bättre. Jag tror jag kommer vänja mig vid min nya rutin ganska snabbt.

Själva arbetsuppgifterna verkar roliga. Det är väldigt kreativt och jag ska vara ansvarig för att alla bilder som ska upp på hemsidan och säljas via web-shopen stylas på rätt sätt. Jag ska tillsammans med fotografen leda web-teamet och se till att allting fotas och att det blir rätt stil på stylingen. Människorna jag ska jobba med är hel-sköna. I studion spelar vi musik, dansar mellan varven, har boxningsmatcher. Det är härligt med professionella människor som även kan vara hur avslappnade som helst! Hela miljön på Urban är så kreativ. Jag får ta lite mer bilder en dag så ni får se, men det är verkligen bohemsikt, färgstarkt och lekfullt.

Kommentarer
Postat av: Lena

Go and get them! Ditt jobb låter "special" självklart är alla jobb jobbiga i början och man stupar i säng, men när du är igång ch kroppen vant sig blir detta toppen. Du är ju en sådan kreativ och levand person så detta blir ditt"place to be" allt blir underbart darling! ha en härlig fredagskväll! Kramar till er båda!

2009-09-11 @ 20:36:24
Postat av: Lisa-Lo

jag saknar dig mitt hjärta! Är så nyfiken på ditt jobb och vill se massa bilder. Kyss

2009-09-12 @ 12:33:15
Postat av: Johanna

å det låter så fab (arbetsuppgifterna, kollegaorna, atmosfären)!! keep it up gal!! puss

2009-09-13 @ 00:06:25
Postat av: Sofie

Hej vännen!

Jobbet verkar super bra, med spännande uppgifter och härliga människor! Det låter som att du kommer att trivas bra där, espero que si! puss

2009-09-13 @ 17:02:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback