Bye bye Svea!


Nu är jag seriöst påväg till Staterna igen, åker på fredag (6 feb). Denna gången för att stanna en längre tid. Låt oss säga fram tills sommaren.  Jag och Ignacio har haft distans i 1,5 år så känns det på tiden att få spendera mer tid tillsammans, att bo tilsammans och ha en vardag tillsammans. Timingen är perfekt för oss båda och jag är jättesugen på att vara i USA i denna spännande tid, då landet verkligen är i förändring. Jag har ju varit sjuk under en tid under förra året och är fortfarande på bättringsvägen,  men inte hundra än. Detta blir en tid för mig att komma tillbaka till en normal vardag, träna och rehabilitera mig, minska medicinering och göra saker jag tycker är roligt och utvecklande.

Jag har två huvudsakliga projekt att änga mig åt: Det första är den bok som jag börjat att skriva och som jag förhoppningsvis kan få klar till sommaren om jag är effektiv. Mer om boken berättar jag senare. Det andra projektet är att utveckla en affärsidé jag har genom att göra research inom ämnet i USA samt att skriva ner en affärsplan etc. Jag kommer också ta del av en del workshops och seminarium på Wharton Business School som har inrikting mot entreprenörskap för att få inspiration och utveckla min idé. Mer även om det senare.

Ok, en tredje sak som egentligen har prio #1 är Yoga. Jag kommer att träna Ashtanga Yoga tills jag blivit en riktig Yogini och tills min hälsa är i toppform!

Tiden kommer att flyga tyvärr, det är jag medveten om. Särskilt eftersom vi kommer att resa en hel del under våren, både inrikes och internationellt. Definitivt kommer jag att besöka Washington och New York.

Jag kommer att sakna er alla, familj och vänner, men tiden kommer att gå fort och snart är jag tillbaka igen! Vi får hålla kontakt via email, blogg, Facebook och telefon. Skype finns jag också på.

kram!

Kommentarer
Postat av: mammi

Vad jag kommer sakna dig! Hoppas att din hälsa ska nå toppform nu när även kärlekens adrenalin kommer att flöda! ♥

2009-02-05 @ 07:34:54
Postat av: Pia

Hej!



Vad spännande det låter! Jag ser fram emot att höra mer om dina projekt!



Jag trodde vi skulle ha råkats i Sverige, men jag anländer till Arlanda på fredag eftermiddag och du åker från Sverige samma dag. Chansen finns ju visserligen att vi ses på Arlanda ...



Hursomhelst så hoppas jag att du snart kommer att må riktigt toppen. Det verkar som att det finns goda chanser för det ;). Och kanske vi ses i sommar.



Kram!

2009-02-05 @ 08:40:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback