I'm just writing and drinkin tea


Hello Friends!
Äntligen börjar jag få in en rutin på det här stället, jag börjar känna mig som hemma. Just nu öser regnet ner och jag sitter hemma och skriver på min bok. I förmiddags satt jag på fiket här nere och drack mint-té efter mint-té och skrev. Det är ganska mysigt. Igår testade jag på Vinyasa yoga, yogastudion är verkligen helt fantastisk här och lärarna är super bra. De säger yogaställningarna på sanskrit och är mycket seriösa yogautövare. Ganska avancerade också, nivån på gruppen är varierad men en del är riktigt grymma. Jag klarade av huvudstående i något som i alla fall kändes som 5 minuter. Däremot klarade jag INTE av Urdhva Prasarita Eka Padasana eller "Standing Split" som man också kan säga om man vill. Jag försökte. Har ont i benen idag.

Så det är det jag gör just nu, skriver så mycket jag bara kan, tränar så mycket jag bara orkar och tar det lugnt resten av tiden. Ikväll ska vi ut och käka sushi på något mysigt ställe, börjar se lite mer av staden nu och inse hur STOR den är!! Jag ser fram emot lite varmare väder då jag kan cykla runt och orientera mig lite, det är bästa sättet att upptäcka en stad.

Vad har ni för er där hemma i Sverige? Saknar er alla! xxoo



Urdhva Prasarita Eka Padasana




Kommentarer
Postat av: johanna

yo america! jag kom just från ett pass av halvdan svensk-gym poweryoga... det är bättre än inget och passar studentbugeten men jag är grön i ansiktet av avundsjuka på your thing... rings på lördag! go writer-gita!

Postat av: Chaalu

Namaste ji! roligt att höra om skrivandet :) och yogan naturligtvis.. namnet på yogaställningen var rätt ner till sista r-et, krisp sanskrit! "urdhva (uppåt) prasarita (utsträckt) ekapada (en fot) asana" och det stämde ju med bilden också :) Standing Split eller "mannen-som-trodde-han-var-en-fällkniv-positionen"!! kraam!

2009-02-19 @ 02:00:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback