Tillbaka i Philadelphia nu

Resan gick bra. 3 timmar från Los Cabos till Dallas. Sen 3 timmar till från Dallas till Philadelphia. Vi kom fram vid midnatt och fann vår lägenhet i ett byggnadskaos. Min cykel låg på vardagsrums-golvet och våra växter kämpade för livet i sina små torra krukor (som ändå vår hyresvärd vattnat åt oss). Under vår bortavaro har de målat terassens väggar och tak och är förmodligen inte klara än, vi vet inte riktigt. Men men, vi får väl ha grillen jämte soffan sålänge!

Idag blir det en fixar-dag. Till IKEA, Walmart och Whole Foods och handla lite. Sedan tvätta, städa och bygga IKEA-hurtsar. Jag ska laga mat idag. Jag längtar efter att laga mat. Baka bröd ska jag också göra. Foccatia och linssoppa tror jag. Igår åt vi nachos till frukost, pizza till lunch och Mc Donalds till middag. Varvade med lite Dr Peppers också. Fin amerikansk matkultur det där! Men det händer så sällan vet ni att jag inte ens bryr mig ett dugg.

 

Ha en fin helg vänner!


Kommentarer
Postat av: Lena

Nice pictures! Hoppas att soppan blev god och brödet saftigt och gott! Verkligen härliga bilder från Los Cabos, kanske nästa semestertripp för pappa och mig? Kramar från ett soligt Öland!

2009-08-30 @ 11:03:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback