My week



Det har varit en vecka med ganska lite bloggande (fram tills igår) så jag tänkte ge er en mini-version av min vecka som kompensation.

Måndag: N jobbade hemma och vi gick till gymet tillsammans. Jag gjorde ett pass i Ashtanga Yoga. Resten av dagen satt vi på vårt mysiga café, drack chai-latte och jag skrev jag på min bok och drömde mig tillbaka till Varanasi i Indien. Sen gick jag hem och låg och läste om korruptionen i Indien tills jag somnade. N var på Wharton och studerade.

Tisdag: Träffade min personliga tränare Andrew för första gången och gjorde en total genomgång av min hälsa som var förvånande bra bortsett från mina ledproblem. Efter 2 timmar på gymet firade jag med att bjuda mig själv på lunch på ett mysigt ställe där jag satt och läste. Efter att ha skrivit hemma i några timmar spenderade jag kvällen läsandes om Indiens kastsystem och om Daliternas situation. Skrämmande läsning.

Onsdag:
Jag fick mycket gjort och skrev effektivt. Hade sjuk träningsvärk och ont i nacken så relaxade lite. Det var vårväder, 12 grader och sol så jag gick ut en runda. Hamnade av någon konstig anledning på Macy's skoavdelning där jag provade söta Betsey Johnson skor och sen gick jag vilse (JA, INNE i Macy's gick jag vilse, jag veet). På kvälle åt vi middag på Mixto, en sydamerikansk restaurant, med vänner till N. Jag drack vatten.

Torsdag:
Jag gick till gymet och gjorde ett yoga pass med min favorit-yogalärare, försökte göra standing split men det gick inte denna veckan heller. Låg i ångbastun och pustade ut väldigt länge. Sen skulle jag egentligen hem och skriva men av någon konstig anledning råkade jag hamna inne på en
vintageaffär och kom ut med ett par indian inspirerade klackar. På kvällen kollade vi på en Hollywood rulle och åt Ben & Jerrys glass i stora lass.

Fredag:N behövde inte vara på jobbet så vi gick till gymet. Jag körde ett styrkepass och sedan gick vi och åt min favorit mexikanska sallad på El Vez. Det var 16 grader ute. Sen skulle vi åka och kolla på en bil men vi körde vilse och hamnade i ett av USA's farligaste förorter bland mycket suspeka trailerpark områden. (N hindrade mig från att veva ner rutan och skrika: don't shoot us! till några gangsters) På kvällen klädde vi oss i våra finaste kläder och gick till XIX (nineteen) och åt en fyra rätters middag som började med Chapange och ostron. Sweet! Mycket jet set!

Lördag:
Vaknade av att solen lyste in genom fönsterna i taket ovanför sängen. Åt brunch på vanliga stället, det blev American pancakes med maple syrup och raspberry jam! Yum! Jag var jätte-trött och glömde bort att jag skulle ringa Gisela, Aisha, Lisa-Lo och Karin i Malmö! Förlåt tjejer!! You know I love you!! N packade och åkte iväg till Bombay. Jag tog en lugn kväll hemma med glass och film.

Söndag: Idag vaknade jag ganska utvilad och nu sitter jag och dricker Darjeeling te, bloggar och lyssnar på Buena Vista Social Club. Ikväll ska jag över till granntjejen och dricka vin, det ser jag fram emot!!

Detta var väl det om den här veckan då. Det ointressanta har jag strukigt typ som att jag hade väldigt ont i nacken och ryggen i början av veckan men det blev bättre och bättre och på torsdagen kände jag mig som en levande människa igen.



Råkade bara slinka in på Buffalo Exchange....


Ha en skön söndag vänner!

Kommentarer
Postat av: johanna

de känns väldigt 'Serena' tycker jag, ser superbra ut på dig!!! bra köp Sweet G!

2009-03-01 @ 18:30:31
Postat av: mamma

Häftiga buffaloinspirerade pumps du har köpt, saknas bara hästen yippiiiiii! Skämt åsido, jättefina! Ja, det har varit en händelserik vecka, den borde räcka för nästa vecka ockås tycker jag :-), Roligt att du ska gå in till granntjejen och dricka lite vin, roligt med kompisar! Ha det så bra gumman! Puss Puss

2009-03-01 @ 18:43:40
Postat av: mamma

Häftiga buffaloinspirerade pumps du har köpt, saknas bara hästen yippiiiiii! Skämt åsido, jättefina! Ja, det har varit en händelserik vecka, den borde räcka för nästa vecka ockås tycker jag :-), Roligt att du ska gå in till granntjejen och dricka lite vin, roligt med kompisar! Ha det så bra gumman! Puss Puss

2009-03-01 @ 18:44:15
Postat av: Lisa-Lo

älskling!



Fick ditt mess igår. Så underbart! Det känns bra att du är för upptagen för att ringa för det betyder att du har det bra. Inte siter hemma och saknar mig helatiden alltså=)



Det har varit en supermysig helg här, förutom att jag åt dåliga kycklingvingar och låg och spydde hela natten och igår. Vi saknade dig iallafall.



Massa kyssar

2009-03-02 @ 11:05:08
Postat av: Elsa

Åh underade just om det kom fram! Ja och nu kan jag inte ringa för jag måste ringa från N's telefon och han har åkt till Indien! What a mess! Nästa helg ringer jag! LOVAR! Och Sweetie kanske är det dags att GO all Veggie? Stackars! Saknar saknar saknar! puss och kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback