Kalla soliga vårdagar


Dålig på att uppdatera är jag. Jag vet. Ska bättra mig, men jag vill ju heller inte tråka ut era stackars ögon med ovesäntligt dravel. Jag ville bara skriva när jag har något att skriva så att säga. Anyhow. Vad har hänt sen sist? Under söndagen drog en snöstorm in över staden och täckte Philadelphia och New York med över 10-15 centimeter snö och vi har fortfarande minusgrader, men dock strålande solsken. Ganska stor kontrast mot förra veckan då det var upp emot 15-17 grader!

Min granne har visat sig vara världens mysigaste New York tjej, lika gammal som mig, och jobbar som stylist på Urban Outfitters huvudkontor som ligger här. Vi kommer nog hänga en del, skönt att jag hittat en GF nu! Andra grannen, en ung kille som är läkare, var också jättetrevlig. Vi träffades alla över lite vin och ost häromdagen, mycket trevligt att hänga lite nu när jag är själv. N är fortfarnade i Indien, men kommer hem en dag tidigare, dvs på fredag morgon. Längtar!

Jag har tränat med min PT för andra gången och det funkar bra. Känner mig bättre i lederna för varje dag. Bästa citatet från passet igår : Do you feel your butt burning?? Good! Han lyckas nog få mig att få eld i baken, jag lovar!!

Jag har kommit igång ordentligt med skriv-takten. Jag har ett bra tempo när jag väl sätter mig ner och skriver. Har väl 10% av utkastet klart...eh.....betyder att det kommer ta 18 veckor till att få klart utkastet. Sen är det finjustering och sånt. Hmmm.... får inte tappa tempo nu.

Annars inget nytt!

Kommentarer
Postat av: johanna

Great G! Friends, butt-burning n writing! håll tempot så kommer det här bli absolutely fab! Vi rings på söndag, puss!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback