Rustikt mys i NYC

Jag har nu varit i Philadelphia i mer än en månad och So far so good!! Jag trivs. Men hur mycket jag än gillar Philly så kommer New York alltid att vara # 1 i mitt hjärta av usa's städer. Jag älskar pulsen i staden, alla människor och gula taxibilar, den rustika miljön med tegelväggar och brandstegar på fasaderna. Därför ska vi göra en liten weekend till helgen, eller det blir nästan 5 dagar faktiskt. Vi åker fredag morgon och kommer tillbaka på tisdag kväll. Det tar ju bara cirka 2 timmar att köra från Philly till NY så det är ingen långfärd precis! N ska på någon miljö- konferens med Al Gore bl a på måndag eftermiddag och på tisdag så då får jag roa mig själv lite. Men det är ju New York - det finns alltid något roligt att hitta på!! Dessutom får hans företag betala hotell-notan och det tackar vi och bockar för!

Vi har just bokat hotellet och det blir en riktig hotspot den här gången. Coolt, rustikt och mysigt i Downtown/Soho distriktet, ganska nära Wall Street.
Gild Hall Thompson heter det och är designat av Jim Walrod. Me likey! På fredagen ska jag klippa mig på Bumble&Bumble, på lördag ska vi vintageshoppa i Soho. Längtar till helgen med andra ord!





Är det ett bibliotek är det en bar? Det är en bok-bar! Passar en passionerad skribent som jag själv!




Hotellet verkar oh so cozy!



Wall Street ligger ganska nära hotellet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback