Paus från allt.


Jag är en mycket teknologiskt beroende person. Jag kollar min mejl 250 gånger om dagen typ, håller kontakt med vänner på Facebook, bloggar, sms'ar, skype'ar och så vidare. I Mexico, i vår lilla hydda, på den avlägsna stranden ska vi vara tacksamma om vi har elektricitet ett par timmar mitt på dagen! Mobiltäckning är bara att glömma! Internet är bara att glömma! Det är inte ens någon idé att ta med sig laptopen och knappt mobilen. Men jag ska försöka gilla läget och ta detta tillfälle till att verkligen ta en paus från allt det där. Den är nog mer välbehövlig än jag tror! Det är nog mycket nyttigt att stressa av totalt från all informations hets och kommunikations ångest och email addiction... Det blir en bra bok istället!

Som ni förstår kommer ni inte att höra något av mig på en vecka. Men efter det lovar jag att visa er en massa vackra bilder på Maya ruiner och sånt. Lovar, lovar.

Idag ska jag skriva, packa, gå till banken, gå till gymmet, tvätta och sen bär det av i morgon bitti. Klockan 10 på morgonen är vi framme i Cancún där vi har hyrt en bil. Sen ska vi köra 2 h söderut, längs kusten, tills vi kommer till lilla Tulum, som sägs vara en riktig pärla!

Adios amigos!!

Kommentarer
Postat av: johanna

adios!!! tillbaka till rötterna utan teknologin till hyddan!! låter mysigt som attan. Snöstorm i haninge idag... mmm inte illa det heller! nu är det dags för gg på sleipnerbion! xoxo

2009-03-24 @ 20:53:54
Postat av: Chaalu

Låter underbart tycker jag... som att vara ensam på en öde ö med sin käresta :) Allt snabbare än flaskpost går bort! Våren gick vilse här i Sverige, blåste bort, snöade inne.. Men vi ger inte upp! kram

2009-03-28 @ 02:13:20
Postat av: Chaalu

Låter underbart tycker jag... som att vara ensam på en öde ö med sin käresta :) Allt snabbare än flaskpost går bort! Våren gick vilse här i Sverige, blåste bort, snöade inne.. Men vi ger inte upp! kram

2009-03-28 @ 02:14:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback