one day one friend

Igår tog jag det mest lugnt, försöker att vila och så. Blev såklart uttråkad, så jag tog mig ut på stan. Träffade genast en granne i hissen, en tjej i min ålder som var mycket trevlig. Hon hade blivit avskedad i januari (som hälften av alla i det här landet) och sa att jag kunde komma förbi henne när som helst så kunde vi hänga, eller så kunde hon visa mig runt i stan. Det kändes ironsikt att det tog ungefär 2 minuter efter att jag gått utanför dörren innan jag träffat en potentiell vän. Jag som har oroat mig att jag inte kommer få några kompisar. Jag som tänkta att trycka upp en t.shirt med texten: DO you want to be my friend???? Det kommer alltså inte att behövas känner jag på mig.

I alla fall, jag gick till Kiehls och handlade lite härliga creams och sen hämtade N upp mig och vi åkte tillbaka till vårt kvarter och tog en fika på The Last Drop. Det är cafét som ligger precis jämte vårt hus och där mestadels konststudenter, clubkids och gay's hänger.... och så vi då! De spelar alltid grym musik och har ett bra urval av vegan-bakelser, tiramisu och min favorit mint-iste med soyamjölk! Det var riktigt vårväder ute, folk gick i bara tröja, även jag, det var nog omkring 12 grader och så lite sol på det. Fantastiskt härligt! Ingen högsommar precis men bättre än snö och minusgrader och allt det där...

Idag är himlen blå och mitt enda mål idag är att jag ska gå och träna. Vet inte om jag tänker rätt eller fel här men kanske kan ryggen må bra av att simma lite. Ja, eller kanske några längder i alla fall och sen in i bastun. Är trött på att vila.







Miss you all!!!!!

Kommentarer
Postat av: johanna

Å vilket myselimys cafe!! all is good in amerikat... hoppas du hittar bra yoga och simhall att komplettera det lyxiga soja-fikandet med!! pussar

Postat av: johanna

å jag förstår att tjejen i hissen nosade sig till att du är jättebra på att vara vän/hänga/lyssna så det är klart du kommer få massa vänner! its a sign. jag ger dig 10 poäng på 1-10 skalan!

2009-02-12 @ 12:01:25
URL: http://www.anthromodernity.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback