8 Oscars till Slumdog Millinaire!


Jag har aldrig tidigare sett Oscarsgalan, jag har aldrig riktigt brytt mig. Varit lite anti. Men denna gången var det kul eftersom
Slumdog Millionaire, som är en av de bästa filmer jag sett på mycket mycket länge, var nominerad i 10 kategorier! Vi följde röda mattan entréerna med spänning och de söta indiska barnen från Slumdog var alla där. Själva galan var ju såå spännande och kul eftersom Sulmdog fick 8 Oscars!! Blanda annat för bästa sång (Jai Ho - en sann Bollywoodlåt), bästa regissör (Danny Boyle) och bästa film!!

För er som missade galan kan jag säga att de gjorde ett storslaget bollywoodnummer med 40 dansare till slumdog sondtracket! Jag är glad att se lite India in Hollywood finally! För er som inte har sett Slumdog än kan jag bara säga: se den! Det är ett otroligt ärligt och gripande porträtt av Indien och berättar en otrolig historia som börjar i Bombays slum.
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback