Tulum

Efter att vi landat i Cancun, hyrde vi en liten grön bil och körde två timmar längs den vackra kusten söderut, på Yucatan Halvön. Jag körde. Tillslut kom vi fram till en liten sömnig by med cocospalmer och små tacerias (taco ställen) längs vägkanten. Tulum heter byn och den är känd för sina många enkla ekologiska resorts, yoga ställen och kritvita stränder. Vår lilla Cabana var perfekt och hade utsikt mot havet. Vi hade en vit nät hammok på altanen utanför och några nyfikna katter som strök omkring.

Vi spenderade dagarna med att läsa på stranden, bada i de höga varma vågorna, gå promenader längs stranden och dricka iskalla Coronas på altanen. Men vi gjorde också utflykter till Mayaruinerna i Cobá där vi hyrde cyklar och klättrade upp för den högsta pyramiden. Vi snorklade i Gran Cenote, en lagun med underjordiska grottor från dinosaurie-tiden. Vi beundrade utsikten från Maya fortet i Tulum och badade i vågorna nedanför, njöt av lugnet i den lilla fiskebyn Puerto Morelos.

Vi åt en massa goda tacos, burritos och Nachos och utmanade varandra i att äta de starkaste såserna! Vi svalkade oss med iskalla cheladas (som är en blandning av en margarita och en Corona) i hettan på stranden.

Vi sov en djup annorlunda sömn. Det är sällan det är så becksvart som mitt ute i vischan utan elektricitet på natten där det enda ljuset kommer från en klar stjärnhimmel. Jag drömde konstiga drömmar varje natt. Vaknade av fåglar som sjöng så starkt att vi trodde de var inne i Cabanan!



Vår lilla Cabana gömmer sig bakom palmerna



Vår strand



Jag klättrar upp för Maya piramiden i Cobá.



Beach time.



Relax time.



Tulum Ruins.





Car time. Jag kör.



Havets färg var otrolig i Puerto Morelos.


Kommentarer
Postat av: johanna

me gusta el color del mar!!!

2009-04-03 @ 17:11:45
Postat av: johanna

me gusta el color del mar!!!

2009-04-03 @ 17:12:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback