Fiskgratäng/IKEA/Havreflarn


Igår hade vi en spontan svensk afton. Jag lagade fiskgratäng. Det var första gången i mitt liv! Festligt att det skulle bli i USA jag gjorde den premiären! N hade nämligen smakat mammas fiskgratäng i Kalmar och kunde inte sluta tjata efter det. So gratäng it is! Det var en kamp. Fisk-stackarn ville inte ens bli varm och jag svor och levde och var frustrerad... det tog nästan två timmar och en massa försök innan jag fattade att gradantalet på ugnen var i FARENHEIT! Fy fasen va typiskt. Men tillslut så blev den ganska god faktsikt. Men inte som mammas enligt N.

Efter det drack vi te som jag köpt på Gerdas i Kalmar (smaken Mors Lilla Olle med blåbär) och åt Svenska gammla hederliga havreflarn som N köpt till mig på IKEA! Underbart!

Idag hoppade jag över gymmet eftersom jag knappt kunde gå ner för trappan i morse (träningsvärk). Så jag cyklade ut en runda i solskenet, det är runt 25 grader nu, och gjorde några små ärenden. Droppade in på en favorit second hand affär och fyndade en fantastisk kavaj från See By Chloe som jag fick för en tiondel av orginalpriset! My Lucky Day! Den är svart och lite mönstrad, perfekt som vårjacka till jeans.

Nu ska vi ut en runda i solskenet och ta en kaffe i Philadelphias "Gamla Stan" där det kryllar av vintagebutiker, antikaffärer, bokaffärer osv. Ikväll blir det förmodligen sushimiddag och sedan en drink med N's grabbgäng. Mysigt!

Ha en bra helg!

xoxo

Kommentarer
Postat av: Lena

Så huslig du är! Nästan som Bree :-) Vad bra att du kom på det där med farhenheit, det blev nog fantastiskt gott! Pappa och jag har varit runt på Koh Lanta med våra moppar idag. Vi stannade på Pimalai resort, du vet det där lyxiga längst ner på ön, och åte en fantastisk god vegglunch och hemlagad glass, vid poolen, till efterrätt. Nu är vi hemma igen efter en härlig dag i solen. På vägen hem köpt vi ett antal plantor och bouganvillor som vi fick hemlevererade (ingick i priset) Varma kramar från oss båda!



2009-04-25 @ 14:54:43
Postat av: Lena

Ursäkta alla stavfel! Mina nagelförlängningar vägrar att lossna, så det är så svårt att skriva med dessa långa naglar! Kramis från mammi

2009-04-25 @ 14:57:03
Postat av: Anonym

the cherrytrees... me love!!

2009-05-06 @ 18:53:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback