Yoga time is now

Idag var jag på min första Yoga class i Asthanga Yoga. Jag slängdes in i fortsättningsgruppen eftersom jag har tidigare erfarenhet. Jovisst, men jag har ju faktiskt inte tränat på länge! Det var en två timmar lång träning som krävde otroligt disciplin och fysisk styrka. I den 30 gradiga värmen svettades vi samtidigt som vi fokuserade blicken ut på havet och gick in i våra asanas. Hade vi tur kom en liten bris... Tillslut skakade mina armar av utmattning och hela kroppen värkte och kändes tung av ansträngningen. Vi avslutade med 20 minuters meditiation. Jag hade inga svårigheter att känna mig helt tom, helt lugn och avslappnad.

Min kropp kändes tung som om jag släpade på ett betong block på vägen hem från yoga skolan. Efter en lätt lunch somnade jag och sov i en timme. Jag brukar aldrig kunna sova på dagen men efter en kvart slocknade jag i mitt svala mörka rum. Eftermiddagen satt jag på terrassen totalt avkopplad och fortfarande tung i kroppen och sömnig efter tuppluren. Jag firade denna fysiska framgång med en kopp kaffe - den första på 9 månader!!

Ha en härlig helg kära vänner!

Kommentarer
Postat av: Johanna

grattis till kaffe!! accha tha???

kom preis fran Yoga jag med, inte fullt sa anstrangande som din, det ar inte sa varmt har pa kvallen.

Dostana is the remake!! you are sooo filmy. Love you! take care

2008-11-14 @ 15:47:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback