Time to go analog

Jag måste verkligen lugna ner mig nu. Jag är ju helt stressad. Det är sådant man inte märker i Sverige där alla går på nåt uppåtjack eller nåt, men här där folk är normala och inte har det minsta bråttom med någonting så märker man det med en gång. Detta är en ö i den Thailändska skärgården. Infrastrukturen är bristfällig. Vi har internet ibland. Om vi har tur. Telefonerna funkar ganska ofta men inte alltid. Man kan inte kolla sin mejl när man vill. Då blir man stressad. Jag har en sån stark internet ritual att jag blir helt tjurig och eländig om den bryts...

Men hur kan jag sitta på en terass i 28 graders värme, med inget förutom palmer och blommor i sikte och riktigt längta efter ett fungerande nätverk och riktigt oroa mig för att min telefon inte alltid skickar iväg mina sms när jag trycker på Send??? Det är sjukt. Jag måste släppa det här nu. Jag måste yoga mig bort från det här starka elektronik beroendet och bli lite mer analog, åtminstonde för nuet. Det är ju visserligen bara dag 3, men när ska man komma in i den där island-time?


Kommentarer
Postat av: Lisa-Lo

älskling det låter som att det är precis det hör som du behöver!



Blir så avundsjuk på värmen! Här är det regn och rusk!



Njut nu mitt hjärta. Kysss

2008-11-09 @ 12:52:12
Postat av: Johanna

Analog is the shit!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Shati Shant fran Sister India

2008-11-09 @ 14:45:24
Postat av: Anonym

Analog is the shit!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Shanti Shanti fran Sister India

2008-11-09 @ 14:45:49
Postat av: Sofie

Hej vännen! Vad skönt det låter yoga, massage och massa god frukt! Ja, glöm elektroniken för en liten stund och njuta av det andra underbara! KRAM från ett kallt sverige

2008-11-09 @ 23:22:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback