Monday morning

Idag ringde klockan som vanligt kl 07.00 och jag var ganska pigg. Åt en lätt frukost på terassen i solskenet samtidigt som jag pratade med en viss någon på Skype. Äntligen har vi internet i huset. Två data-killar var här hela söndagen och borrade och fixade i den 34 gradiga värmen och sen äntligen kom allt igång!

Idag var det i alla fall dags för yoga pass #2 och jag var redo med en ny yogamatta (lila med lottusblomma på) som jag fått i present! Jag har haft ont i hela kroppen den sist, det har värkt i så många olika muskler samtidigt att jag igår var helt seg. Men nu var det i alla fall bara att köra på.

Yogan hålls i en ganska trång hydda med öppna sidor och står på 3-4 meter höga pålar så man kommer upp en bit och kan se havet. De är ganska vanliga i Thailand. Där var vi 17 entusiastiska yoga utövare som kämpade mot hetta och stela leder och muskler för att gå in i våra ställningar och finna vår andning och vårt lugn. Det gick bättre den här gången än förra. Det känns bra, man får verkligen ett fokus. Man går in i en omöjlig ställning, kanske någon som kräver mycket balans. Sen måste hela din närvaro och ditt fokus ligga på hur kroppen är just nu, eller rättare sagt ens sinne måste vara helt tomt. Så fort en tanke kommer och stör så trillar man! Vilket hände ett par gånger! Men det är bra, mer fokus, mindre skräp-tankar.

Annars händer inte mycket. Käkar frukt, sitter i solen och slappar och spelar TP om kvällarna, ni vet det vanliga!

xoxo

Kommentarer
Postat av: Johanna

Great! vad skont med advanced yoga for dig! Jag gor lite lightare variant har i Indien tillsammans med 5-10 husfruar i Panjabiset. Men jag ar mycket sugen pa att kora mer yoga hemma nu! its such a boost! me love it. skrap tankar bort--> shanti sinne in!!!



xoxo

2008-11-19 @ 16:32:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback