En vaken natt och nyfunnen inspiration

Nu har äntligen solen hittat hit efter 2 dagar av ösregn! Nu har även min inspiration hittat hit och jag ser fram emot långa eftermiddagar då jag kan fokusera på att skriva. Jag låg uppe halva natten och funderade och plötsligt slog den mig, en fenomenal idé. Ju mer jag började tänka på det desto mer inspiration fick jag och det kändes som att jag skulle kunna plocka fram datorn och skrivit en halv bok på stört. Men det gjorde jag inte. Jag ska försöka hitta struktur i alla tankegångar och sätta mig ner och skissa fram något. Det känns bra. Äntligen kan jag ta fram ett tomt blad utan att känna att alla tankar bara är blockerade, utan att känna att jag inte kan förmedla mina känslor i ord. I natt kom alla ord på samma gång.

ps. Det är 30 grader och sol. Vinden är varm. Jag ska hoppa i plurret nu.

Kommentarer
Postat av: Johanna

A vad roligt!! kom inspirationen under den har vargtimmen kankse?? SUPER-GITA go!!!!



Cumme hazaar

2008-11-12 @ 04:15:07
Postat av: anna lindström-svensson

Hej Elsa

Har äntligen hittat din blogg igen.

Lät så skönt med massage o Thaimat. Njut nu i fulla drag,o hoppas att du kan sova på nätterna o skriva på dagarna. Vi längtar efter att få läsa om era äventyr där nere.

Här hemma är allt bra. Pratade med Jonas igår o blev sååå glad. Du fattar !!!!!! Hälsa alla kram anna

2008-11-12 @ 17:56:57
Postat av: Chaalbaazi

Fantastiskt, Elsa.. den slumrande poeten vaknar upp igen! det kan bli romanen, den stora, eller kanske noveller eller dikter? allt finns där i sina nystan.. tänk att kunna fånga ljuset, vinden, det gnistrande havet eller hjärtats tvekan, glädje, sorg.. och vi vet att du kan!



Eller som någon skrev: "Som solen och vinden,som oceanen i min själ.."



cumme

2008-11-13 @ 00:50:51
Postat av: G

Hej! Om intresse finns för ny bloggdesign till din blogg, kika in hos mig, http://babbidesign.blogg.se välkommen!

2008-11-13 @ 00:58:39
URL: http://babbidesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback