Banana Beach



Idag började dagen med ännu ett yoga pass, det kändes mycket bra. Jag kämpar fortfarande med vissa asanas och man blir ju totalt genomsvett i värmen. Men man blir också mer rörlig och avslappnad. I meditationen var jag helt avslappnad, dock inte lika avslappnad som min granne som låg och snarkade bredvid mig!



Efter yogan blev det läsning på stranden. Läser för tillfället Madame Bovary av Flaubert och förfasar mig över hur de levde i mitten av 1800 talet i Frankrike. Efter ett dopp i havet blev det lunch på Banana Beach Restaurant. Det var jag som valde lunch ställe idag och det gjorde jag enbart utifrån namnet. Jag menar, vem vill inte äta lunch på Banana Beach?? He he... jag tänker på när vi ringde ner till Goa, från Bombay och bokade Coco Banana Bungalow enbart eftersom det var ett roligt namn! Huset visade ju sig vara fint, och lunchen idag var mycket god, så teorin håller fortfarande. Bra namn = Bra ställe.



När jag kom hem hade den lilla kattungen som jag hittade för några dagar sedan i ett träd äntligen hittat sin mamma. Lill kissen som jag har döpt till Kitty och mamman, som jag döpte till Melody har nu slagit läger i vår trädgård. Jag tror de bor under huset (huset står som på pålar).



Mjau!



Kommentarer
Postat av: Johanna

mjaeeeeeew!

Great names Yaar! And I mean both the kitten, the mummy and the restaurant!!! You look totally beach fab at Banana Beach Restaurant!



puss fran Delhi somm ligger i ett massivt moln av smog (host host)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback