Break i Kalmar


Veckorna har gått fort och många vändningar har det varit.... Efter USA så har jag jobbat i Stockholm i ett par veckor och nu blir det tillslut så att jag ska tillbaka till Indien i nästa vecka. Det blir Pune i 4 månder. Men mer om det senare... Nu är jag som sagt i Kalmar och vilar upp mig.

Ofta när jag är i Kalmar blir jag rastlös, uttråkad, stressad för att jag missar en massa kul i Stockholm osv. Men inte denna gången. Jag har ett stort Kalmar-behov denna gången. Kanske är det för att det var cirka 4 månader sen jag var här, varav två av dem spenderats i kaotiska Indien. Kanske är det för att jag är stressad och har haft ont och bara behöver slippa storstads pulsen. Nu njuter jag i alla fall av hemlagad mat, familjen och lugnt tempo, och jag känner mig inte uttråkad....än.

Förutom att jag behövt jobba en del på distans så har jag bakat, ordnat Afternoon Tea, simmat varannan dag, gjort yoga, grillat i brorsans nya hus, läst ut en ny bok osv.

image81

image82

image83

Kommentarer
Postat av: Mats

Lycka till i Indien, Elsa! och hoppas det blir ordning på kontoret.. Håll "Mustasherna" korta! Jag såg förresten dom vackra bilderna från brölloppet, lika tjusig som vanligt! kraam!

2008-05-08 @ 11:17:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback