The Central Institute of Bee Research and Training

Jag måste först och främst påpeka att mitt Guest House ligger granne med ett mycket intresant ställe: The Central Institute of Bee research and training. Det verkar ju mycket spännande, varje dag när jag åker förbi så funderar jag på vilken slags training de där bina får? Lär de dem att flyga i fina cirklar? göra loopar eller steppa kanske? Indien är ett fantastiskt ställe som ni säkert förstår!

Jaha, de senaste dagarna har annars varit lite upp och ner. Samtidigt som jobbet känns mer och mer intressant, roligt, spännande och utmanande för varje dag som går så har också min boendesituation visat sig mer och mer vara en katastrof.

Det är som sagt folk här hela tiden, just nu är det tre indiska killar som jag delar lägenheten med, samt 2 kockar som bor här 24/7 (om vi skulle vilja ha en kopp te kl. 03 på natten till exempel). Men som sagt, man är aldrig själv... sååååå jobbigt! Dessutom gillar jag inte maten särskilt mycket, eller tja... har inte haft så mycket aptit. och mitt rum är iskallt, för det är ingen isolering och på natten är det typ 10 grader. Det funkar i Sverige där man har riktiga täcken, men här sover jag med en liten tunn filt (och alla kläder jag äger!). Inget varmvatten,..... Ja, jag behöver nog inte föklara mer än så... så nu ska jag flytta...

Suck! Indiska mäklare.... dubbel-suck. Var ska jag börja... Var runt igår och kollade på lite möblerade lägenheter men alla var fula, dåliga och dyra. I indien finns det inget mitt-emellan riktigt. Antingen bor man ganska skruttigt för 3000 kr i månaden. Eller bor man i västerländsk standard för 20 000 kr i månaden. Nej jag skojar inte.... jättemärkligt!

så jag vet fortfarande inte riktigt vad jag ska göra...

Nu ska jag glömma mina bekymmer och gå på SPA på Le Meridien och få De-stress Massage och en Facial.



Kommentarer
Postat av: Johanna

oj då sweetie! men detta löser dig ska du se!! vi håller tummarna för dig. jag o Sapna har precis uppträtt på curry plaza, det gick jättebra!! mailar dig nu! puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback