Framme!

Da var jag framme da! Antligen!

Sitter just nu i ett litet skruttigt internet cafe i 24 gradig varme medan solen haller pa att ga ned utanfor, i trafik kaoset utanfor. Det luktar curry och avgaser... Nu kanns det att jag ar i Indien! Antligen!

Det har det namligen inte riktigt gjort innan! Kanske ar det for att indien for mig inte riktigt ar
hotel Hyatt i Bombay dit jag kom igar nar jag landat! Snacka om LYX! Det var nog bland de finaste och lyxigaste hotellet jag bott pa.

Idag kom min chauffor med min bil som jag ska ha nu, en Toyota suv. Mr. Rahul var en valdigt blyg och valkammad indier som var artig nog att nastan inte prata nagonting med mig pa de 3 timmarna det tog till Pune. Men ett litet leende fick jag fram nar jag (pa hindi) bad honom satta pa Radio Mirchi med senaste Bollywood hitsen!

Val framme i Pune har jag endast hunnit med att installera mig i Atlas Copcos Guest House,... som egentligen ar mer som en lagenhet (gigantisk) i ett fint bostadshus. Jag har ett rum som ar enkelt men har det jag behover sasom AC, balkong, sang, soffa, eget badrum, TV etc. Vi har en kock ocksa Mr Anand som lagade lite lunch nar jag kom och som frgade ut mig om mina matrutiner... Vi kom fram till att omelett var en bra frukost och dal och chapati var favoriten till kvallen! Verkligen trevlig man det dar!

I morgon bli forta dagen pa jobbet! Spannande! Har redan pratat med han som ar Country Manager 2 ganger idag da han forsakrat sig om att allt gatt bra for mig! Nu maste jag nog hem och se om jag kan fa mina skjortor strukna, det ar val bast att gora ett gott intryck nu!

Vi ses snart pa bloggen igen!


Kommentarer
Postat av: Johanna

ååå chaffören, lägenheten, Hyatt, värmen,kocken och bilen låter bra! allting börjar nu, förstår att Yes madame är exited!! tänker på dig sweetie!
puss

Postat av: Anonym

Underbart att allt gått bra! Låter verkligen lyxigt, stor lägenhet, kock, chaufför, suv-bil, ja.... vad mer kan man begära? Ditt Pune-projekt börjar verkligen på det bästa sättet, det är du verkligen värd!

2008-01-20 @ 13:38:47
Postat av: Lena

Förra inlägget var mitt, glömde att skriva mitt namn :-)

2008-01-20 @ 13:40:30
Postat av: Lisa-Lo

åh så underbart!!! jag är så nyfiken på hur det gick för dig första dagen! vad skönt att boendet var bra!
Puss på dig

2008-01-21 @ 13:34:43
Postat av: Karin

Åh, lillan!! Vilket underbart hotell!! Det ska bli så spännande att höra om dina första dagar på jobbet!! Här har det just börjat snöa och jag huttrar i kungshamras välisolerade studentlägenheter :) njut av värmen!! saknar dig redan, KYSS!!

2008-01-22 @ 11:22:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback