The total Bollywood-junkie

The boss här på avdelningen är en mycket trevlig man. Vi åt lunch igår. Det gör vi nästan alltid. Vi pratar ofta aktier, teknologiska framsteg eller annat spännande. Jag försökte prata jobb, ville liksom briefa honom om vilka framsteg som gjorts och hur vi kan gå vidare med mitt project. Man kan ju säga att han var måttligt intresserad. Artig, ... men lite smått frånvarande!

Efter liten tystnad frågar jag: Vilken film såg du senast på bio? Hans ansikte lyser upp som en liten sol och han utbrister: Precis vad jag skulle fråga dig! Åh jag har sett jättemånga bra nya Bollywood-filmer! Han börjar räkna upp den ena efter den andra och säger att han minsann ska ta med sig en del DVD's till mig, jag kommer att älska dem! Sen slutar det med att vi sitter på hans kontor och lyssnar på senaste Bollywoodhitsen. Han njuter verkligen i denna stund! Så kallar han några andra människor som han tycker har bra Bollywood-koll och ber dem lista sina favoritfilmer till mig! Så vi sitter alltså 4-5 pers och har ett highly important bollywood meeting!!!


First Bollywood - then work! Just so you know!

Kommentarer
Postat av: Johanna

I KNEW it! bollywood is the key to converstaion in India!!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback