Lördag

Vaknade upp tidigt idag. 8-tiden. 26 grader i rummet.... Jeetu, som min hemhjälp heter kom med frukost vid 9. Lilla Jeetu är en indisk karl på kanske 25 bast men väldigt liten till växten och med en brutal fotsvett. Killen talar inte ett ord engelska, så min hindi sätts dagligen på prov.. och mitt luktsinne....

Har haft jätteont i lederna hela morgonen, men legat på balkongen och solat bredvid min stora Aloe Vera planta. Det är stekhett ute! Om en 30 min kommer Michel förbi med sin hoj och vi ska dra och shoppa. Jag måste köpa något tills ikväll, det är nämligen dresscode dit vi alla ska. Nämligen:

THE PUNE AWARDS 2008: GALA OF THE GOLDEN CHAPATI




För er som inte vet så är chapati indiskt bröd som man äter till varje måltid. Det är alltså i mycket humoristisk anda en gala för expats i Pune.

Awards are given in the following categories:

Best adapted expat

Worst adapted expat

Most unlucky person of the year (most challenged by incredible India)

Party animal of the year

Picture of the year

Blir nog ingen award för mig, jag är ju så ny så jag får nog nöja mig med att applådera och äta god mat! Men det är ju inte dåligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback