Jobbet och mitt nya hem.

Nu börjar jag komma in i jobbet här och det känns bra! I torsdags hade vi två kundmöten och det gick ganska vilt till. Alla pratar i mun på varandra och lovar saker hej vilt som man aldrig kommer att kunna hålla! Ja visst, vi kommer bli klara i mars kan man ju inte lovat sin kund när man vet att det inte finns en enda chans att bli klara med ett project då! Jag har mest varit en silent observer eftersom jag fortfarande måste sätta mig in i organisationen här, men så småningom kommer jag att mer och mer bli involverad.

Just nu håller jag på med mitt Project att styra upp Project-organisationen och införa Globala Standards, och det går ju med ett steg fram och två bak! Indiska män, säger jag bara. För det första är det en utmaning att få dem att dyka upp på mina möten. För det andra är det svårt att få dem att lyssna. För det tredje är det svårt att få dem att inse att de inte redan vet allt som går att veta. För det fjärde, när de väl gått med på att göra vissa förändringar, så är det svårt att få dem att verkligen genomföra dessa. Man får pusha, pusha, påminna och ligga på med blåslampa, annars händer nada!

Nu är vecka 2 klar här och det känns skönt med lite helg nu. Jag har flyttat från lägenheten som jag lånade in på ett lägenhets-hotell där jag bor tillsvidare. Det har varit ett himla strul med boendet eftersom det är så himla dyrt att hitta något för endast 6 veckor. Men vi får se, där jag bor nu fungerar toppen sålänge (för min del eftersom jag inte behöver betala ett öre, he he). Jag bor i princip i 2 rum och kök men det är som ett 5 stjärnigt lyxhotell. Det finns gym, pool, trädgård med en restaurang, städning varje dag, Internet etc etc.  Men priserna är ju också därefter!

Oakwood Residence

image47
image48
image49



Kommentarer
Postat av: Sapna

Hej! Oj vad mycket trassel med boendet du har haft! Men vad skönt att det du hittat nu känns bra och framförallt skönt att du får vara ifred! Det ser kanonfint ut. Jobbet låter utmanade, spännande och mycket.. bra att du försöker vara ledig, även om det är svårt att koppla bort jobbtankar på fritiden. Hoppas du mår bättre nu gumman! Kram Sapna

2008-02-03 @ 15:52:23
Postat av: Sapna

Hej! Oj vad mycket trassel med boendet du har haft! Men vad skönt att det du hittat nu känns bra och framförallt skönt att du får vara ifred! Det ser kanonfint ut. Jobbet låter utmanade, spännande och mycket.. bra att du försöker vara ledig, även om det är svårt att koppla bort jobbtankar på fritiden. Hoppas du mår bättre nu gumman! Kram Sapna

2008-02-03 @ 15:54:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback